Com vendre els teus serveis? Les 4 preguntes que t’has de fer segons Russel Brunson
04/28/2021
Penses que has tocat sostre amb els teus clients? T'explico 4 preguntes que t'has de fer si vols aprendre com vendre els teus serveis.

Segur que quan vas començar la teva pròpia empresa, tenies una llista llarguíssima de tasques. Ni et preocupaves per la promoció del producte, o ho feies a batzegades.

Però al cap d’un temps… Mires els comptes i et preguntes com pots vendre els teus serveis per aconseguir més ingressos?

“Faig més publicacions a Instagram? Anuncis? Què és el que em falta?”

Aquí venen les males notícies (per a alguns): has estat tan ocupat en tirar endavant la teva empresa, que et falten els pilars que t’ajudaran a disparar les teves vendes. No saps a qui estàs venent. No tens un pla.

Que no saltin les alarmes, tot té remei!

De fet, saber qui és el teu públic és la primera de les 4 claus que has de tenir en compte perquè et comprin, segons Russel Brunson.

(I si no coneixes en Brunson, només el puc presentar com una de les ments més perspicaces del màrqueting digital).

Comencem! 👇

A qui vens? El teu client ideal

El primer pas és saber a qui vens. O, per ser més precisa, a qui vols vendre. La resposta fàcil és “a tothom”, és clar. Però ja saps què diuen: “qui tot ho vol, tot ho perd”.

De fet, una de les primeres pràctiques per establir l’estratègia de màrqueting és plasmar la figura del buyer persona. Consisteix a imaginar-te el teu client ideal i posar-li nom, cognoms, aficions… I inclús una fotografia per saber exactament a qui et dirigeixes.

  • Com és?
  • Quines són les seves metes i desitjos?
  • I el més important: què és el que els hi afecta i quins problemes volen solucionar?

No és una resposta senzilla, i hauràs de sortir al carrer i preguntar, si vols resultats ajustats a la realitat i que et serviran per afinar el teu missatge de venda més endavant.

De fet, hi ha moltes eines per treballar-lo, com per exemple el mapa d’empatia, un esquema en el qual pots marcar “què pensa”, “què escolta”, “què li preocupa”… Però d’això ja en parlarem més endavant 🙂

Per entendre-ho millor, t’aniré posant un exemple. Atenció:

Ets una fotògrafa, però encara no tens un públic definit. Decideixes enfocar-te al sector de la marca personal per a dones.

La teva clienta ideal és la Mayra Trèvol i té un negoci online sobre decoració feng shui.

Defineix el teu client ideal

On es troba el teu client ideal? Canals

Si estàs llegint això, tens una gran sort: vius a l’era d’Internet.

Ara més que mai, la gent ho té molt fàcil per trobar altres persones amb qui compartir aficions i tenir la seva tribu a la xarxa.

La teva feina és trobar les del teu client ideal.

Per exemple, pots fer un llistat de quines són les pàgines web que visites, els fòrums, grups de Facebook, els influencers que segueixen, els canals de YouTube que miren, quines paraules clau escriuen a Google… Ells estan allà a fora. Només fa falta que els trobis.

El meu consell és que no només et quedis amb una llista genèrica de canals de comunicació (YouTube, Instagram, etc.), sinó que posis noms específics als llocs que freqüenten.

La Mayra Trèvol segueix a Instagram referents del món de la decoració.

A més, llegeix el blog X i segueix el podcast Y per aprendre a promocionar el seu negoci a la xarxa. També busca a Google quines fotografies hauria de posar al web.

Troba els canals online

Com els atrauràs? El ganxo

D’acord, ja has identificat el teu client ideal i saps on es troba. Ara et toca cridar la seva atenció!

Com l’enganxaràs?

Aquesta és una de les parts més delicades, ja que si no coneixes prou bé el teu client, pots atraure gent que a la llarga t’acabin perjudicant.

Seguin l’exemple de la fotògrafa, si el teu ganxo és poc específic (“com sortir bé a les fotografies”), probablement et contactaran persones que no buscaran el servei que ofereixes i, per tant, no podràs cobrar les tarifes que anheles.

Pensa què necessita el teu client ideal. I enganxa’l.

La Mayra ha decidit que ella ha de ser la imatge de la seva marca. Investiga webs de fotògrafs i es descarrega l’ebook “Com transmetre professionalitat amb la teva postura”.

Enganxa’ls

Què els hi ofereixes? El resultat

No oblidis que tots som uns egoistes.

Només ens interessa mirar la teva pàgina web per saber què tenen per oferir-te… Quina és la teva promesa.

Parla als teus futurs clients del que volen. En què consisteix el servei? No. Quines característiques té el producte? Tampoc.

Deixa ben clar quina és la transformació que obtindran un cop hagin provat el teu producte. Més autoestima? Una imatge més professional? Sentir-se autorealitzats? Investiga les seves motivacions més profundes.

Passen els dies i la Mayra segueix pensant en la sessió de fotos.

Mentrestant, tu li has presentat amb una seqüència d’emails com l’ajudaràs i què aconseguirà amb una sessió de fotografia professional.

A més, li ensenyes l’abans i el després dels teus anteriors clients.

L’has convençut.

Comparteix el benefici

Ven el benefici, no el producte

Què t’han semblat aquests quatre punts? Reconec que en algun punt també ho he amanit amb una mica de coneixement propi 😉

Però vull que et quedis amb el més important: No pots vendre a tothom.

Centra’t en un únic client.

Només així podràs crear missatges i contingut rellevants per a ells. I només així els podràs convèncer perquè et comprin.

De mi blog a tu bandeja de entrada

Te aviso cuando publico algo nuevo y te entretengo con más consejos e historietas. What else?

Soy Rosa, enchantée

Me llamo Rosa Cools y soy SEO copywriter. ¿Conoces el término? Significa que escribo para gustar tanto a Google, como a los visitantes de tu web, blog o emails.

Especialmente, trabajo con psicólogos, médicos, pedagogos… Para ayudarles a captar más pacientes y alumnos.

¿Sobre qué quieres aprender hoy?

 ¿Te ha gustado?

Esto es solo una pequeña parte de lo que publico.

Lo mejorcito está en mi newsletter… ¿Nos vemos dentro?

Envío un nuevo correo cada semana con consejos sobre copy, SEO, contenidos e historias varias. Y te das de baja cuando te dé la gana. 

0 Comments

Submit a Comment

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *