Topic clusters: l’estratègia que t’ajudarà a potenciar el posicionament del teu blog
06/07/2022
Tries de manera correcta els articles del teu blog? Potser estàs perdent l'oportunitat. Potencia el teu posicionament amb els topic cluster.

Cada quant publiques en el teu blog?

Segueixes un calendari i una estratègia?

O només publiques quan te’n recordes? 🙄

Molts cops, publiquem al nostre blog d’empresa simplement per mantenir-lo viu o perquè algú ens ha dit que “s’ha de publicar cada X dies”.

Però en realitat és una eina de màrqueting superinteressant, que et pot ajudar tant a curt, com a llarg termini.

Com? Gràcies a una planificació estratègica i al posicionament SEO.

Tanmateix, per poder-ho aconseguir, cal conèixer les claus que t’ajudaran a posicionar els teus continguts als cercadors i a trobar els millors temes pels teus articles.

Avui parlem sobre: 

  • Quins són els principals errors que se solen cometre en publicar articles al blog.
  • Quin canvi (que pots fer en menys de 2 minuts) t’ajudarà a millorar el posicionament.
  • Què és i com et pot ajudar l’estratègia topic cluster.

I si prefereixes veure aquest contingut en vídeo, aquí el tens:

Principals errors que comets en el teu blog

Saps quins són els errors més freqüents que comets a l’hora de publicar articles al teu blog? Aquí te’n llisto alguns!

Oblidar-te de les paraules clau

L’error més comú és escriure sense tenir en compte una paraula clau.

Està genial que vulguis publicar al teu blog, però ja que ho fas, fes-ho amb estratègia!

Per assolir-ho, el primer pas és fer un estudi de paraules clau que t’ajudarà a saber quines són les paraules clau exactes que el teu públic està buscant.

No preocupar-te per la llegibilitat

El segon error més comú és escriure tal com raja.

I és que la màgia de la redacció està en l’edició.

Dedica deu minuts a rellegir i a veure com pots millorar un article.

Per exemple, et pots fixar: 

  • En l’estructura.
  • Els paràgrafs
  • Els espais.
  • Els subtítols…

Passar de llarg dels continguts visuals

En relació amb el format, també és molt important cuidar els continguts visuals. Per exemple, pots afegir imatges o vídeos que ajudin a digerir el text.

A més, pots aprofitar-ho per treballar les fotografies per SEO. Principalment pots: afegir text alternatiu, posar la teva paraula clau al nom d’arxiu i el pes de la imatge.

Paciència i constància

I l’error que més veiem és… La constància. 

Com costa publicar setmana a setmana, oi? 😖

Pot ser que una setmana tinguis una mica més de temps i decideixis publicar, però a la setmana següent, amb l’agenda plena, ho tornis a deixar de costat…

Sigui perquè tens poc temps o perquè procrastines els articles del teu blog (tots ho hem fet en algun punt), ha arribat el moment de vèncer aquesta resistència.

Per poder aprofitar els avantatges del blog, és crucial que t’ho prenguis com un compromís personal, tenint en compte que els resultats seran a llarg termini.

I per facilitar-te la vida, hi ha un truc que t’ajudarà a estalviar-te un munt de temps…

A través d’un calendari editorial!

El calendari editorial és un document on pots veure quins temes es tractaran, quines paraules clau es treballaran i quina és la data de publicació.

I, a més, tens l’oportunitat de decidir els temes tenint en compte la teva estratègia de negoci.

Pssst… Necessites construir el teu primer calendari editorial? Et deixo per aquí una plantilla perquè et puguis organitzar 🤭

Això t’ajudarà a millorar el posicionament dels teus articles (en menys de dos minuts)

Més enllà de les paraules clau, del contingut i dels subtítols, pel posicionament SEO hi ha un altre element suuuperimportant: l’entrellaçat de la pàgina.

Què vol dir entrellaçar? En poques paraules, és el fet de posar enllaços d’un article a una altra pàgina de la web.

Aquests enllaços són com autopistes que utilitzen els bots de Google per poder descobrir nous continguts.

Com més enllaços dirigeixin al teu article, més rellevància tindrà pel cercador…

… I serà més probable que ho ofereixi als seus clients: a les persones que busquen informació pels cercadors.

Llavors, el punt clau és saber com pots millorar aquest entrellaçat.

Una molt bona manera, si no hi entens de SEO, és fer-ho a través de les col·leccions d’articles 🚀

Per exemple, durant el mes de juny pots crear diferents articles d’una mateixa temàtica.

D’aquesta manera, serà més fàcil trobar oportunitats per poder relacionar els articles amb enllaços.

No obstant això, la meva recomanació és que vagis un pas més enllà i utilitzis l’estratègia topic cluster.

Què és un topic cluster?

L’estratègia topic cluster combina diferents tipus de contingut, seleccionats estratègicament, per tal de donar visibilitat al blog per algunes paraules clau difícils de posicionar.  

De fet, el nom de l’estratègia ho diu tot: crear una agrupació (cluster) de temes (topic), amb l’objectiu de millorar l’entrellaçat.

Per crear el teu topic cluster cal: 

  • Una pillar page o hero content: és el contingut que se centra en la paraula clau difícil de posicionar. Sol ser un contingut molt complet i llarg (d’unes 1500 a 2500 paraules, o més).
  • Entre 3 i 5 articles amb subtemes: un cop hagis decidit quin serà aquest article, hauràs de trobar paraules clau relacionades amb aquest article més llarg.

    Amb aquestes paraules, començaràs a crear altres articles més curts (unes 700 paraules), que estaran enfocades en ampliar alguns subtemes d’aquest article principal.

Per exemple, si vull posicionar “alimentació per a gossos”, puc crear:

  • Pillar page – “Alimentació per a gossos: guia completa per saber què menja la teva mascota.”
  • Subtemes – “Quins nutrients necessita el teu gos.”
    “Saps quins són els aliments prohibits del teu gos?”
    “Com millorar la dieta de la meva mascota.”
     

Sobretot, no oblidis que aquests articles han d’estar entrellaçat entre ells!

I això és tot 🤗

Moltes gràcies per llegir fins aquí! Et recordo que si necessites crear el teu primer calendari editorial, aquí tens l’accés a la meva plantilla.

Una forta abraçada!

De mi blog a tu bandeja de entrada

Te aviso cuando publico algo nuevo y te entretengo con más consejos e historietas. What else?

Soy Rosa, enchantée

Me llamo Rosa Cools y soy SEO copywriter. ¿Conoces el término? Significa que escribo para gustar tanto a Google, como a los visitantes de tu web, blog o emails.

Especialmente, trabajo con psicólogos, médicos, pedagogos… Para ayudarles a captar más pacientes y alumnos.

¿Sobre qué quieres aprender hoy?

 ¿Te ha gustado?

Esto es solo una pequeña parte de lo que publico.

Lo mejorcito está en mi newsletter… ¿Nos vemos dentro?

Envío un nuevo correo cada semana con consejos sobre copy, SEO, contenidos e historias varias. Y te das de baja cuando te dé la gana. 

0 Comments

Submit a Comment

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *