Select Page
Com aprofitar el SEO copywriting a la teva pàgina web
Rosa Cools

Hi ha paraules que juntes sonen millor: estiu i platja, rom amb cola… I SEO copywriting.

En màrqueting digital, hi ha mil i una especialitzacions, però totes han de complementar-se tenint en compte els objectius de la pàgina. Cada especialitat és útil per a una fase de l’embut de vendes. No obstant això, hi ha dues d’aquestes especialitzacions que es complementen a la perfecció per les seves característiques.

Sí, estem parlant de l’SEO i del copywriting, dues habilitats pràcticament artesanals, que pots aprofitar per al teu lloc web. La primera, per atraure trànsit, i la segona per convertir a aquests usuaris en clients.

Què és el SEO copywriting

Aquest concepte reuneix dues de les habilitats més buscades en màrqueting digital. Normalment, solen ser funcions que compleixen dues persones diferents. El SEO sol ser més tècnic i el copywriting juga amb l’empatia i la investigació.

El SEO és la persona que s’encarrega d’optimitzar la pàgina amb l’objectiu de millorar la seva visibilitat a Google. Per fer-ho, revisa des del contingut de la pàgina web, fins a la seva estructura interna, passant per altres factors com l’autoritat de domini.

Hi ha molts factors que afecten el posicionament, i de tant en tant Google aplica canvis en l’algoritme que poden trastocar la visibilitat del web. (No obstant això, el temps ens demostra que Google vol apostar per pàgines orientades a l’usuari, amb contingut de valor i informació útil.)

D’altra banda, trobem el o la copywriter. Aquesta figura s’encarrega d’investigar el públic a qui et dirigeixes i escriure textos persuasius amb un objectiu molt concret. Habitualment, la seva feina es pot veure en seqüències de correu electrònic, landing pages i en pàgines web.

Encara que la majoria de copywriters coneixen les bases del posicionament SEO, trobar a aquells que ho dominen és molt més difícil. Solen ser dos “llops solitaris” que a vegades tenen la sort de complementar-se en un projecte. Amb quin hauries de comptar? 🤔

  • Si contractes un SEO, aconseguiràs que la gent arribi al teu web, però no t’asseguraràs que converteixi.     
  • Si contractes un copywriter, tindràs un text ideat per convertir, però hauràs de buscar-te la vida amb les fonts de trànsit.     

Què passaria si aquestes dues figures es fusionessin? Una mica de SEO per aquí, una mica de copy per allà… I voilà! Neix el SEO copywriter.

Una mica de copy… Una mica de SEO… I voilà!

Quan has d’aplicar SEO copywriting?

Vull fer un apunt important que val la pena recalcar. És probable que hagis sentit a parlar dels redactors SEO. Encara que els dos fem servir paraules, un redactor no és un copywriter.

En el cas del redactor, el seu objectiu és informar sobre interessos relacionats amb el teu públic. A més, posiciona paraules clau perquè et descobreixin quan el teu client encara no sap ni quin producte o servei està buscant. 

En canvi, un copywriter treballa textos persuasius amb l’objectiu de vendre o aconseguir un lead. El tipus de contingut serà molt diferent, i el retorn de la inversió més elevat, ja que ataca l’objectiu últim: vendre.

En altres paraules, has de contractar un copywriter quan el teu objectiu és que l’usuari converteixi, sigui un registre o una venda.

Podràs treure partit al SEO redactor per pàgines web de serveis o per a un ecommerce. Sobretot, en botigues online aquest perfil és molt útil, ja que t’ajuda a:

  • Posicionar pàgines de categoria.
  • Escollir les paraules clau per a cada producte.     
  • Organitzar l’estructura interna de la botiga.     

El SEO redactor t’ajudarà a escollir les paraules clau adequades (tant per intenció de recerca, com per dificultat i volum de cerques) i a preparar uns textos que converteixin.

Però per a altres canals, com l’email marketing o les landing pages, el SEO no et servirà per a molt, ja que en aquests entorns no hi ha res a posicionar. No obstant això, una persona amb aquest perfil podrà ajudar-te a crear uns textos persuasius sense problema.

Com aplicar SEO copywriting a la teva pàgina web

La majoria de copywriters que conec tenen nocions bàsiques de SEO, ja que el seu entorn natural és en el món digital.

Això està genial. No obstant això, la majoria de vegades només es coneix la punta de l’iceberg del SEO. En altres paraules, coneixen bé el SEO relacionat amb el contingut.

El SEO pot arribar a ser molt complex.

No obstant això, el SEO és fosc i alberga horrors… Bromes a part, hi ha alguns aspectes bàsics que hauries de tenir en compte tant sí com no per poder optimitzar la teva pàgina web.

Cerca la paraula clau adequada i utilitza-la

El SEO comença amb un estudi de paraules clau. El primer pas és trobar aquelles paraules clau que defineixen el teu negoci i, a més, tenen un nombre de recerques voluminós i una dificultat baixa.

Si et saltes aquest pas, corres el perill de treballar els teus continguts per a una paraula clau que no té cerques. Com saber quina és la millor paraula clau en un estudi? Aquest és un altre temacle que tractarem al blog en un futur.

Selecciona paraules clau secundàries relacionades

Google cada vegada és més llest. Quan una pàgina està sobre optimitzada, se li veu el llautó. Per això, a part d’una paraula clau principal, hauries de buscar dues o tres paraules clau secundàries que estiguin semànticament relacionades.

Utilitza les paraules clau en llocs estratègics

Ara que ja tens les paraules clau, utilitza-les en llocs estratègics del text:

  • La paraula clau principal ha d’aparèixer en el titular, en el primer i últim paràgraf, i en l’etiqueta title.
  • Utilitza les paraules clau secundàries en subtítols i etiqueta’ls correctament amb H2.     
  • No et passis amb la repetició de la paraula clau i utilitza subtítols.

Les imatges també posicionen

Quan treballis el contingut de la teva web, tingues en compte que les imatges també donen informació a Google sobre què tracta la pàgina.

Per si sol, Google no pot veure una imatge (tot i que és probable que això canviï en un futur pròxim). A tall de resum, per a “ajudar-lo” hem de:

  • Baixar el pes de la imatge perquè la pàgina web carregui més de pressa.     
  • Desar la imatge amb un nom de fitxer que contingui la paraula clau.     
  • Afegir el text alternatiu i el title, un cop l’has pujat, amb una paraula clau relacionada.     

Així que a l’hora de pujar les imatges de la teva pàgina web, cuida-les perquè t’ajudin a posicionar.

Meta-tags: No tot es veu a simple vista

Com es veu la teva pàgina web des de fora? De vegades ens oblidem de com els usuaris perceben la nostra pàgina des del mateix cercador, però és igual d’important treballar el title i la meta-descripció.

Amb uns meta-tags atractius, és més probable que facin clic i que a ulls de Google el teu web guanyi rellevància. Per això, intenta posar la paraula clau a l’etiqueta title i fes un resum atractiu sobre què tracta la teva pàgina a la meta-descripció.

Fes que els teus textos siguin fàcils de llegir

Més enllà d’evitar repetir la teva paraula clau de manera constant, fes servir negretes, llistes, vídeos, imatges… Fes el teu text visual per no espantar l’usuari amb un bloc impossible de llegir. La diversitat mola.

I els enllaços?

En SEO, es recomana que cada contingut tingui enllaços sortints, que dirigeixin tant a altres pàgines de la teva web, com a pàgines externes.

Però espera, espera. En copywriting, la cosa canvia una miqueta. Si l’objectiu de la pàgina és que es quedin, per què els hi mostres la porta de sortida als teus usuaris? Si estàs treballant una pàgina de venda, centra tota la seva atenció en l’objectiu final.

No obstant això, pots seguir tenint en compte els enllaços per jugar-los a favor teu. Per exemple, utilitza el teu blog per enllaçar la pàgina de serveis que vols posicionar, i utilitza en el text de l’enllaç la paraula clau principal.

Què fer si no vols utilitzar la paraula clau en el h1

En algunes ocasions, el SEO pot limitar el copywriting. Per exemple, es recomana posar la paraula clau principal en el titular, però hi ha casos en què és preferible jugar amb la curiositat o amb la promesa del producte. Què fer en aquests casos?

Encara que el més recomanable és utilitzar la paraula clau en el titular, també hi ha altres maneres de treballar el posicionament. Per exemple, pots:

  • Posar la paraula clau a l’inici del text.     
  • Utilitzar-la en els H2.     
  • Treballar els enllaços que posis en altres pàgines de la teva web perquè contingui la paraula clau principal.     
  • Optimitzar les imatges.     
  • Indicar la paraula clau en els meta-tags.     

Al final, en SEO s’han de prendre decisions segons el context. Val la pena sacrificar una mica de SEO per poder millorar les conversions? Dependrà del tipus de pàgina i de les altres fonts de trànsit.

És bo el SEO copywriting per ecommerce ?

Definitivament, sí. Si ets un ecommerce, contractar un SEO copywriter és una molt bona idea, ja que en aquestes webs el posicionament és vital.

T’ajudarà a treballar les categories, amb textos per posicionar. Se solen afegir sota dels productes amb una descripció llarga de 500 – 700 paraules i amb les seves respectives capçaleres, com en aquest exemple.

Si només contractes un SEO, corres el perill de tenir un text robòtic, que amb el temps pot arribar a ser penalitzat per Google. Com et deia a l’inici de l’article, el SEO i el copywriting són pura artesania, i ha d’estar ben integrat a la teva pàgina web.

Hi ha molts altres factors que influeixen en el teu posicionament

En definitiva, comptar amb un SEO redactor per treballar els textos de la teva pàgina web és una bona idea si vols apostar tant per atraure trànsit, com per convertir-los en clients.

No obstant això, hi ha molts altres factors que poden afectar el posicionament, i elements que s’han de treballar, com els enllaços externs, la velocitat web o la usabilitat.

Un SEO copywriter treballarà els textos des de la naturalitat, alhora que tindrà en compte les paraules clau i els principals elements que influiran en el posicionament. Apostar per contingut enfocat a l’usuari és la clau per posicionar a llarg termini.

0 Comments

Submit a Comment

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *