Select Page
Com reciclar el contingut del teu blog per a les xarxes socials
Rosa Cools

Si ets com jo, les xarxes socials són per a tu un autèntic suplici. És molt fàcil perdre’s en un scroll infinit per inspirar-te i 30 minuts més tard adonar-te que no has tret ni una idea. No obstant això, tens una gran font d’inspiració al teu blog.

Ara que estem en petit comitè, he de confessar que no m’agraden gens les xarxes socials. De fet, he agafat la postura de Borja Vilaseca i m’he convertit en una creadora de contingut, però mai una consumidora. Només de tant en tant m’agrada entrar per veure consells interessants dels meus referents principals.

Potser per a tu la creació de contingut per a xarxes socials també és un autèntic suplici i et quedes en blanc cada vegada que t’hi has de posar. No obstant això, si treballes un blog amb un calendari editorial, tens una gran oportunitat per solucionar aquest problema en un tancar i obrir d’ulls.

A l’article d’avui, vull compartir-te alguns consells per treure contingut que funcioni a les teves xarxes socials sense haver de perdre una tarda sencera de scroll.

Decideix a quines xarxes socials vols estar

El primer pas és decidir on vols ser. Has de ser conscient que no pots dedicar temps a cada xarxa social, ni té sentit que ho facis. Per decidir-ho, et recomano que pensis en aquestes dues preguntes:

  1. On es troba el teu client ideal?
  2. On em sento més còmode per poder treballar?

Per exemple, en el meu cas m’he adonat que les meves xarxes socials preferides són Twitter, YouTube, Instagram i LinkedIn, però em centraré en aquestes dues últimes per poder aprofitar al màxim el meu temps (i potser algun dia em vegis en vídeo!).

Selecciona les parts del teu article que més t’agradin

En escriure un article, estic segura que hi ha algunes parts que hauran ressonat més amb tu. És aquesta sensació de dir “això és just el que penso”. Per a les xarxes socials, rescata aquestes parts i reuneix-les en un bloc de notes o en un document Word. Pots reutilitzar-les per crear les descripcions dels teus posts a les xarxes socials o fins i tot per escriure el contingut de la imatge.

Destaca una frase important

Si veus una frase important per al teu públic, també la pots utilitzar per cridar l’atenció dels usuaris a les xarxes. Per exemple, pot ser un problema amb què se sentin identificats, una filosofia de vida, un consell molt, molt bo, etc.

Amb l’ajuda d’una dissenyadora, pots crear diverses plantilles a Canva per poder tenir una estètica cohesionada i publicar les teves idees a les xarxes socials que vulguis estar.

Resumeix el contingut en un carrusel

Si has creat un article amb una guia a pas a pas, amb beneficis de fer servir el teu producte o el clàssic “com fer…”, reuneix els punts més importants i crea un carrusel.

A Instagram, sol ser un dels continguts que millor funciona perquè d’una ullada dónes consells útils als usuaris, augmentes el temps que estan mirant el teu post i, si realment és bo, sol ser contingut que es guardaran. I a la xarxa social això li agrada molt.

A tu et suposarà un esforç mínim crear-lo i al teu públic l’ajudaràs un munt (i això vol dir que t’aniràs posicionant a poc a poc a la seva ment).

Escriu una opinió personal sobre el teu article

Un altre tipus de contingut que pots crear, amb una mica més de feina, és una petita reflexió personal sobre el tema que tractes al teu article. Per exemple, potser al bloc parles sobre com netejar el jardí a l’hivern, però aprofites les xarxes socials per donar-li un acostament personal. Parles sobre com t’ajuda a tancar un cicle amb l’hort i donar la benvinguda al nou any, i sobre aquella primera vegada que la teva gosseta va destrossar l’enorme muntanya de fulles que et va costar tant recollir.

Bàsicament, et mostres amb més proximitat, més humana, despertant un sentiment de simpatia amb la teva audiència, i estrenyent aquest lligam tan bonic que tens amb ells.

Reutilitza tot el contingut

Ja veus que el teu blog pot ser una mina d’or per treure contingut per a les xarxes socials. Tot i això, no és l’única font d’inspiració que pots aconseguir. Per exemple, pots reutilitzar fragments d’entrevistes que hagis fet, compartir articles que t’hagin marcat, explicar una experiència que puguis relacionar amb el teu producte o servei…

De fet, la meva recomanació és que puguis combinar diferents tipus de continguts (educatius, personals i de venda) per treure’n el màxim profit a les xarxes socials, amb el mínim temps possible.

Si vols aprofitar al màxim el teu blog per treure inspiració per a les teves xarxes socials, el primer pas és poder planificar el contingut de què parlaràs. Per això, vull regalar-te el calendari editorial que faig servir amb els meus clients per organitzar els continguts del bloc. Descarrega-te’l fent clic aquí a baix.

0 Comments

Submit a Comment

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *