Què enviar a la teva llista d’email marketing (més enllà de la newsletter)?
04/04/2022
La teva llista agafa pols? Aquí tens algunes idees per aplicar al teu negoci i aprofitar la teva llista d'email marketing!

Quan fa que no envieu un correu a la teva llista d’email marketing? 😬

The Office Oops GIF - Find & Share on GIPHY

Quan tens un negoci en línia, sobretot si comptes amb un equip petit o estàs sola, és molt habitual deixar la famosa estratègia d’email marketing per al final. Tanmateix, tenir-ne cura hauria de ser una prioritat, sobretot si a la llarga vols diversificar els teus ingressos amb infoproductes, mentories grupals, etc.

Per què no envies correus? Aquests solen ser els motius més freqüents:

  • No tens temps.
  • No veus la importància de cuidar-la.
  • La teva llista encara és petita.
  • No saps què escriure.

T’entenc, amiga. Peeerò… En anglès hi ha una dita que es repeteix sovint: “money is in the list”. De fet, Russel Brunson, autor de “Dotcom Secrets”, diu que per cada subscriptor que tens a la llista de correu, t’hauria de tornar almenys un dòlar.

La newsletter és només una petita part de l’estratègia d’email marketing. En aquest article veurem algunes idees que pots aplicar al teu negoci per tornar a posar-te en contacte amb la teva llista i per posicionar-te com un dels seus referents al teu sector.

Què és una llista d’email marketing?

De manera molt resumida, una llista d’email marketing consisteix en una llista de correus que les persones implicades han compartit de manera voluntària amb la teva empresa. Molt sovint, ha estat a canvi d’apuntar-se a una classe gratuïta, d’un recurs o, potser, perquè són clients teus.

Per què comptar amb una llista d’email marketing?

D’acord, però per què és tan important mantenir-la viva? Enviar correus de manera freqüent, sobretot quan encara és petita, fa una mandra tremenda. Això no obstant, a la llarga ho agrairàs.

Com a copywriter, m’he trobat clients que havien treballat de manera assídua la seva llista d’email marketing i d’altres que no li havien fet cas en mesos… I la diferència en els resultats era abismal. Per què? Doncs perquè enviar correus de manera freqüent a la teva llista crea confiança i autoritat.

Aquest és el primer motiu pel qual hauries de treballar la teva llista, però aquí van 7 altres bones raons:

  • No depens de l’algorisme canviant de les xarxes socials per transmetre el teu missatge.
  • És un espai molt més íntim per entaular una relació.
  • El percentatge de vendes és molt més elevat que en qualsevol altre canal.
  • És ideal per fer un seguiment dels teus llançaments.
  • Pots deixar els teus correus automatitzats per començar un procés de venda amb un subscriptor nou.
  • Disposes d’una base de dades molt detallada segons compres, comportament, etc.
  • I, en definitiva, és el millor canal per vendre perquè la teva llista ha mostrat un interès específic en el teu negoci.

Estàs deixant que la teva llista d’email marketing agafi pols? Si no saps què enviar als teus contactes, més enllà de la newsletter, repassarem algunes idees que pots utilitzar.

Email marketing per a negocis digitals

Email marketing para negocios digitales.

Si l’email marketing és important per a tota mena de negocis, comptar amb una llista de correus és fonamental per als negocis digitals. Per què? Doncs perquè si no en tens depens, bàsicament, de la visibilitat que et pugui donar Google, YouTube, Instagram o Twitter (un factor molt volàtil). Però quin tipus de correus electrònics pots enviar?

Seqüència de benvinguda

El primer pas per començar una relació de confiança és donar una calorosa benvinguda als teus nous subscriptors. Encara no ho estàs fent? Imagina’t: és com si et convidessin a casa d’uns coneguts i ni et saludessis. Com et quedaries?

Hi ha un motiu principal per treballar molt bé aquesta seqüència: és el moment en què la persona prestarà més atenció a la teva marca. De fet, aquests primers correus solen ser els que tenen, amb diferència, un percentatge més gran d’obertures i de clics. Estan impacients per conèixer què els pots oferir. Mostra-ho!

Una seqüència de benvinguda pot ser tan curta o llarga com vulguis. Hi ha persones que es limiten a enviar un únic correu, i d’altres que et poden estar enviant un correu diàriament per presentar-se durant un mes. El més habitual és enviar entre 3 i 5 correus.

Seqüència de venda

El millor de l’email marketing és que pots automatitzar pràcticament tots els passos. Per exemple, si detectes que una persona mostra interès per un tipus de servei (perquè ha fet clic diverses vegades a la pàgina de vendes) o ha comprat un producte de menor preu, pots activar una seqüència de venda.

Una altra opció també és combinar la seqüència de benvinguda amb la de venda. Primer et coneixen, i després els ofereixes els teus serveis. O, simplement, al cap d’uns dies s’activa automàticament.

En tot cas, en què consisteix una seqüència de venda? Es tracta d’explicar la teva oferta, per conduir la persona a comprar o a la reserva d’una reunió de venda. Per fer-ho, pots jugar amb desencadenants del copywriting, com ara la urgència o utilitzar el storytelling. El millor és que un cop estigui escrita, la pots deixar en automàtic.

Correu amb enllaç d’afiliat

Ets afiliat a alguna formació o servei? En aquest cas, el correu electrònic és un dels millors mitjans per aprofitar-ho. La persona que ha seguit els teus correus confia en tu i en la teva opinió, així que si vols ajudar a un company, explicar la teva experiència en allò que sigui-que-ven en un correu, és una bona manera perquè el teu subscriptor el conegui millor.

Email marketing per a ecommerce

La majoria d’ecommerce encara tenen deures pendents amb l’email marketing. I és que amb totes les possibilitats que ofereix, he vist molts casos en què els únics correus que envien són recordatoris del Dia del pare… Més similars a flyers que a una carta.

Si tens un ecommerce i continues enviant correus plens de colors i imatges, estàs perdent una gran oportunitat. Un disseny bonic atrau l’atenció, però són les paraules les que converteixen. Per què no proves d’enviar una petita història al teu proper correu, relacionada amb el teu producte?

Més enllà de les bones o males pràctiques en email marketing per a ecommerce, veurem quin tipus de correus pots utilitzar per mantenir el contacte amb la teva audiència.

Cistella abandonada

El correu electrònic de cistella abandonada és un clàssic en tota regla. I si encara no l’estàs fent servir, és hora de prioritzar-lo a la teva llista de tasques pendents. No obstant això, més enllà d’enviar el correu automàtic, la meva recomanació és que pensis una mica el text per incentivar la compra. Tots estem farts de rebre missatges impersonals, que no tenen res a veure amb la identitat verbal de la teva marca.

Recurs relacionat amb la compra

El teu producte és una mica més complex del que és habitual? Aprofita per treure la poteta al cap d’uns dies a través del correu electrònic i compartir algun recurs interessant, en relació amb el teu producte. Per exemple, si vens productes relacionats amb la maternitat, pots enviar un videotutorial per treure més profit del teu producte. D’aquesta manera, no només compartiràs una mica de gran valor per al teu client, sinó que també podràs recomanar algun altre producte relacionat.

Recordatori (per a productes recurrents)

En cas que el vostre producte sigui d’ús recurrent (pastilles de sabó, detergent ecològic), una altra pràctica que t’ajudarà a augmentar vendes és enviar un correu electrònic al cap d’unes setmanes per preguntar si estan interessats a repetir la compra. Fins i tot pots incloure un petit descompte com a agraïment. Amb el que costa aconseguir un nou client, per què no enfoques els teus esforços a cuidar els que ja tens?

Email marketing per a llançaments

En els llançaments, l’email marketing és el rei. Ja sigui un Product Launch Formula, un espartà o un webinar, està comprovat que com més emails envies en un llançament, més vendes sol haver-hi.

I sí, en els llançaments se solen enviar molts correus electrònics: preguntes freqüents, testimonials, casos d’èxit, presentació del producte, etc. Dit això, veurem algunes idees per utilitzar l’email marketing en els teus llançaments.

Llançament per email marketing

Moltes vegades, pensem que per fer un llançament hem de treure tant sí com no un webinar o una acció en especial. És cert que amb aquest tipus d’accions els resultats de conversió solen ser millors, ja que el compromís entre la teva audiència i tu també és més gran.

Tot i això, hi ha alguns productes o serveis de baix valor (per sota de 100 €, per exemple), que no val la pena dedicar aquests esforços. En aquests casos, concentra tota la teva energia en un llançament per email marketing: entre 5 i 7 dies, pots enviar almenys un correu diari relacionat amb el producte, taller o servei que estàs promocionant.

Prepara l’audiència per al teu webinar

Si estàs pensant a fer el pas amb un webinar en directe, abans d’anunciar-ho hauries de preparar l’audiència. Com comentava una mica més amunt, com a copywriter m’he trobat alguns casos de clientes que tenien una llista nombrosa de contactes… Totalment zombi.

(Què vol dir una llista de correu zombi? Són llistes amb un percentatge d’obertura baixíssim i amb pocs clics. Això sol passar quan has aconseguit els contactes temps enrere o quan gairebé no has enviat correus. Tots els teus esforços per res! I és que no es tracta d’anar col·leccionant correus, sinó de tenir una llista sanejada i de procurar que sempre hi hagi nova gent interessada.)

En tot cas, si estàs pensant a treure un webinar per presentar la teva nova oferta, però no has mantingut el contacte amb la teva llista, envia alguns correus abans amb contingut i informació de valor. Fins i tot, en alguns casos, el més aconsellable és tornar-te a presentar. Peeero el més important és no vendre en aquests correus. O semblarà un atracament a mà alçada!

Crea un downsell

Has fet un llançament amb un producte o servei de tiquet elevat (més de 1000€)? En aquest cas, és molt probable que molts els assistents volguessin comprar-te… Però no tinguessin prou recursos, temps o diners.

Tot i això, és probable que ja t’hagis currat un llançament dels grans, i que estiguin molt a prop de la compra. De fet, en aquest tipus de llançaments és habitual que altres tipus de productes de menor tiquet també es venguin, ja que els hauràs predisposat perquè comprin. Volen saber-ne més.

Per a aquest tipus d’ocasions, el més aconsellable és crear un downsell, és a dir, una versió més senzilla del producte original. Per exemple, si sou una formació amb suport, podeu oferir la formació sense suport. O si és un servei, pots quedar-te amb el que és essencial, perquè la persona pugui provar-ho.

No tot és vendre

Com has pogut veure, en aquest article m’he enfocat en l’estratègia d’email marketing per a la venda. És l’especialitat dels copywriters!

Tot i això, si no vols convertir les safates d’entrada en una telebotiga i “cremar” a la teva llista, és molt important que no només venguis. Al cap i a la fi, la persona s’ha subscrit perquè li interessa del que parles… I encara més rellevant, abans de vendre has de crear una relació de confiança. Per tant, comparteix contingut genuí i de valor per a la teva audiència, abans de demanar-los que treguin la targeta.

T’ha agradat aquest article? Si estàs buscant inspiració per millorar el copywriting del teu negoci, t’invito a descarregar el meu quadern gratuït en aquest enllaç.

Moltes gràcies per dedicar el teu temps a llegir aquest article, ens llegim la setmana que ve!

De mi blog a tu bandeja de entrada

Te aviso cuando publico algo nuevo y te entretengo con más consejos e historietas. What else?

Soy Rosa, enchantée

Me llamo Rosa Cools y soy SEO copywriter. ¿Conoces el término? Significa que escribo para gustar tanto a Google, como a los visitantes de tu web, blog o emails.

Especialmente, trabajo con psicólogos, médicos, pedagogos… Para ayudarles a captar más pacientes y alumnos.

¿Sobre qué quieres aprender hoy?

 ¿Te ha gustado?

Esto es solo una pequeña parte de lo que publico.

Lo mejorcito está en mi newsletter… ¿Nos vemos dentro?

Envío un nuevo correo cada semana con consejos sobre copy, SEO, contenidos e historias varias. Y te das de baja cuando te dé la gana. 

0 Comments

Submit a Comment

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *