Per què tenir un blog t’ajudarà a tancar més vendes
01/04/2022
Per què tenir un bloc? Mantenir un bloc dóna molta feina i et repta ser a constant. Tot i això, moltes empreses agraeixen treballar-ho.

Per què tenir un blog? La realitat és que mantenir un bloc dona molta feina, et repta a ser constant i a escriure un munt. Tot i això, moltes empreses i emprenedors reeixits agraeixen treballar-ho.

Per a moltes persones, treballar el blog de la seva empresa pot ser un autèntic malson. Al principi no entens quins resultats tindràs, ni veus gaire clar com t’ajudarà a aconseguir els teus objectius. Sobretot per a aquelles persones que mai no han estat fans de les redaccions de l’escola es pot convertir en una tasca pesada de gestionar.

Tot i això, molts emprenedors coneguts, com Laura Ribas o Maïder Tomasena, agraeixen en els seus podcasts i vídeos haver treballat amb constància aquest canal. Hi ha molts beneficis a l’hora de ser aplicat al blog, i no tot té a veure amb pujar el teu trànsit orgànic. En aquest article, vull explicar-te els tres motius principals pels quals hauries de començar a cultivar avui el teu blog.

Més visibilitat a Google

És cert que les vendes no vindran només del posicionament SEO, però aquest pot ser el primer esglaó per arribar al teu públic objectiu. En escriure al blog amb la finalitat de posicionar una paraula clau en concret (per exemple “per què tenir un blog”), t’ajudarà a duplicar les possibilitats d’arribar a les persones que busquen aquest terme i puguin estar interessades en els teus serveis.

Per entendre-ho millor, si per exemple tens un ecommerce sobre mascaretes per a cabells arrissats, pots crear un article que parli sobre com cuidar aquest tipus de cabell: “com tenir un pèl arrissat brillant”. Si tens un producte que solucioni aquesta necessitat al teu públic, tindràs més possibilitats que et comprin, gràcies a haver-te trobat a Google.

En altres paraules, treballar el blog t’ajuda a obrir portes d’accés al món de la teva marca per atraure persones que estiguin buscant una solució a un problema que pots resoldre.

Autoritat, confiança i reciprocitat

Quan una persona està pensant a comprar o contractar una empresa, especialment si és un servei, cal demostrar que saps del que parles. I un blog és una manera excel·lent de reflectir-ho. Tenir un munt de contingut relacionat amb el teu sector o especialitat t’ajuda a mostrar que saps realment de la teva especialitat.

En resum, es tracta de demostrar que ets una enciclopèdia amb potes i que pots ajudar la persona que et contractarà. En cas que tinguis un ecommerce, també et pot ajudar a convèncer la persona, ja que si comparteixes de manera recurrent contingut, actives un dels desencadenants mentals més poderosos: el de reciprocitat.

Per naturalesa, si una persona o empresa ens ofereix molt de contingut que ens ajudi a superar els nostres problemes, ens sentirem en deute. I la millor manera de saldar el deute és donant suport a quan ens ofereixi la seva solució.

Educar el teu públic

I, finalment, un dels motius més importants pels quals hauries de treballar un bloc és per educar el teu públic. Abans de comprar un producte o contractar un servei, és normal voler saber per a què serveix i si realment t’ajudarà.

Per exemple, potser estàs pensant a comprar una petita cuina per anar d’acampada, però no saps si realment et serà útil: què hi podré cuinar? Serà lleugera com per poder emportar-me-la a la muntanya? Quan em costarà mantenir-la? Amb l’ajuda del teu bloc, no només podràs atraure les persones que facin aquestes preguntes a Google, sinó que les solucionaràs als compradors que ja estiguin navegant per la teva pàgina web.

El blog només és l’inici de la teva estratègia

Sens dubte, si tens un negoci online la teva prioritat hauria de ser treballar una estratègia de continguts que t’ajudi a posicionar-te tant a Google, com a la ment dels teus compradors. D’aquesta manera podràs dissipar molts dels dubtes que poden frenar el teu públic i presentar-te com una autoritat del teu sector.

No obstant això, hauràs de tenir en compte que el blog és un canal que et permetrà educar i donar informació, però que és molt difícil vendre directament a través seu. Perquè la venda s’efectuï, et recomano que preparis contingut extra que pugui interessar el lector del teu article. Per poder accedir-hi, haurà de deixar el seu correu i, de manera opcional, el seu nom.

D’aquesta manera, podràs seguir-hi en contacte a través d’un canal molt més íntim, proper i amb un percentatge de conversió molt més elevat: l’email marketing.

Organitza’t amb un calendari editorial

Si vols treballar un blog per a la teva empresa, però no saps ni per on començar, tinc un regal per a tu. He preparat aquesta plantilla de calendari editorial que faig servir amb els meus clients i que t’ajudarà a organitzar el teu blog de manera estratègica. Espero que la gaudeixis!

De mi blog a tu bandeja de entrada

Te aviso cuando publico algo nuevo y te entretengo con más consejos e historietas. What else?

Soy Rosa, enchantée

Me llamo Rosa Cools y soy SEO copywriter. ¿Conoces el término? Significa que escribo para gustar tanto a Google, como a los visitantes de tu web, blog o emails.

Especialmente, trabajo con psicólogos, médicos, pedagogos… Para ayudarles a captar más pacientes y alumnos.

¿Sobre qué quieres aprender hoy?

 ¿Te ha gustado?

Esto es solo una pequeña parte de lo que publico.

Lo mejorcito está en mi newsletter… ¿Nos vemos dentro?

Envío un nuevo correo cada semana con consejos sobre copy, SEO, contenidos e historias varias. Y te das de baja cuando te dé la gana. 

0 Comments

Submit a Comment

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *