5 avantatges d’unir el SEO i el copywriting
02/08/2022
Vull explicar quins són els principals beneficis de contractar un SEO copywriter perquè treballi els textos de la teva pàgina web.

Durant aquests darrers anys, hem vist un canvi important en el sector del màrqueting. De sobte, els canals s’han multiplicat i han sorgit un munt d’especialitats per al sector digital, entre les quals el SEO i el copywriting. Què passa quan s’uneixen?

Fa unes setmanes t’explicava la meva història d’amor amb el màrqueting digital, i com vaig passar el meu primer festeig amb el SEO. Després va venir el copywriting, i vaig decidir unir-lo a les meves habilitats en veure que es compaginava perfectament amb el posicionament web. Així vaig convertir-me en SEO copywriter: tinc les bases del posicionament i les virtuts d’una copy. Però quins avantatges té això per a tu?

En aquest article vull explicar quins són els principals beneficis de contractar un SEO copywriter perquè treballi els textos de la teva pàgina web.

Necessito SEO i copywriting?

La primera pregunta que vull que et facis és la següent: realment necessites SEO copywiriting?

Normalment, els meus clients són persones que:

  • Volen posicionar la pàgina web sense tenir uns textos repetitius i sense ànima.
  • Necessiten convèncer els usuaris perquè apostin per la seva oferta.
  • Es volen estalviar temps i agilitzar el procés amb un sol proveïdor.
  • Busquen renovar la pàgina web perquè ja no els representa o no saben com escriure els seus textos.

Et defineix algun daquests punts? En resum, si vols renovar els textos de la teva pàgina web amb un professional i alhora assegurar-te que estarà optimitzat per a Google, és possible que el que busques sigui SEO copywriting.

Avantatges d’unir aquestes dues especialitats

Però per deixar-ho per escrit, veurem quins són els principals avantatges de contractar el servei de SEO i copywriting en una sola persona.

Abans de seguir, si tens un ecommerce o una web gegantina, potser et recomanaria treballar el SEO tècnic amb un especialista, ja que el seu funcionament és diferent del de les pàgines més petites. També pots elaborar un calendari editorial amb el qual podràs treballar el teu blog per posicionar articles interessants per al teu públic. Si estàs buscant un professional SEO per a mega-webs, escriu-me. M’encantarà recomanar alguns dels meus companys SEO.

En canvi, si tens una pàgina web de menys de 20 pàgina, continua llegint!

Multipliques resultats

El primer avantatge és que, si es treballa correctament i coordinada, és més fàcil multiplicar els resultats per un esforç similar. Quan només era especialista SEO, em frustrava en veure que augmentava el trànsit, però no les conversions. Així i tot, era normal que passés així, ja que la pàgina no estava enfocada a la venda. No tenia testimonis, no mostrava els beneficis del servei, ni connectava amb el client potencial.

Vaig decidir formar-me en copywriting justament per evitar aquesta sensació. Combinant SEO i copywriting, vaig aconseguir atreure la persona indicada i convèncer-la.

Agilitzes el procés de creació de la teva web

Tot i que pots treballar amb dos professionals diferents (una persona encarregada del SEO i una altra del copy), si una única persona s’encarrega dels dos processos, guanyes molta agilitat a l’hora de crear la teva pàgina web.

Treballar amb més persones té els seus punts forts (més punts de vista, més coneixement especialitzat), té la contrapartida que cal coordinar. És a dir, més correus electrònics, més correus… I, a més, cada persona necessitarà el seu temps per conèixer el projecte i arrencar-hi. En canvi, si uneixes aquestes dues habilitats en una sola persona, necessitarà la meitat de temps per investigar i posar-se en marxa.

T’assegures una implementació natural de la paraula clau

Un altre tema que em toca força els nassos és que al món SEO no es tracta amb molta cura els textos, encara que siguin la base del posicionament. Per això, moltes vegades en navegar per Internet veuràs textos empastats, potser una mica rars, amb una repetició exhaustiva de la paraula clau.

En canvi, un SEO copywriter crearà els textos pensats per a l’usuari, però tenint en compte què necessita Google. D’aquesta manera aconseguiràs uns textos naturals que connectin amb el teu client potencial i estiguin preparats per posicionar.

La teva pàgina ja estarà preparada per posicionar

A banda de crear els textos, un SEO copywriter també tindrà en compte altres elements essencials per optimitzar el posicionament web: el pes de les imatges, el text alternatiu, les meta-descripcions, el robots.txt, el sitemap.xml, les pàgines fantasma … Tots aquests elements seran revisats perquè la teva pàgina ja estigui a punt per posicionar a Google.

Connectes amb els teus clients

I, per descomptat, el principal motiu pel qual hauries de contractar aquest servei és per tenir uns textos que de debò connectin amb les necessitats dels teus clients. T’ajudaré a demostrar que ets l’opció ideal per a ells, fins i tot si ets del sector del benestar o les finances, on hauries de tenir especial cura amb el posicionament web.

Comença a aplicar copy als teus continguts

Ja veus que hi ha un munt d’avantatges a l’hora de contractar un SEO copywriter, tant per agilitat, com per potenciar cada text de la teva web. I és que, al contrari del que molts pensen, el copywriting no és només escriure textos per a omplir. Es tracta de fer-ho amb la intenció de convèncer, gràcies a una acurada investigació de fons.

Si t’interessa començar a aplicar copywriting al teu negoci digital, t’invito a descarregar-te el meu quadern digital amb exercicis pràctics perquè el puguis aplicar avui mateix. Descarrega’l gratis fent clic al banner 🙂

De mi blog a tu bandeja de entrada

Te aviso cuando publico algo nuevo y te entretengo con más consejos e historietas. What else?

Soy Rosa, enchantée

Me llamo Rosa Cools y soy SEO copywriter. ¿Conoces el término? Significa que escribo para gustar tanto a Google, como a los visitantes de tu web, blog o emails.

Especialmente, trabajo con psicólogos, médicos, pedagogos… Para ayudarles a captar más pacientes y alumnos.

¿Sobre qué quieres aprender hoy?

 ¿Te ha gustado?

Esto es solo una pequeña parte de lo que publico.

Lo mejorcito está en mi newsletter… ¿Nos vemos dentro?

Envío un nuevo correo cada semana con consejos sobre copy, SEO, contenidos e historias varias. Y te das de baja cuando te dé la gana. 

0 Comments

Submit a Comment

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *