Intenció de cerca: quina paraula clau SEO escollir per a la meva pàgina web?
06/06/2021
Quan tens un negoci, i encara més si és al món digital, saps de bona mà que els textos de la teva pàgina web no han d’estar escrits a l’atzar.  No només has de tenir en compte el copywriting, per poder convèncer a l’usuari que està dins la teva pàgina. També has de treballar el […]

Quan tens un negoci, i encara més si és al món digital, saps de bona mà que els textos de la teva pàgina web no han d’estar escrits a l’atzar. 

No només has de tenir en compte el copywriting, per poder convèncer a l’usuari que està dins la teva pàgina. També has de treballar el SEO, perquè pugui trobar de manera natural a través dels cercadors.

Backlinks, entrellaçat, meta-tags… Ja saps que hi ha moltes coses a tenir en compte per millorar el posicionament del teu site. Però avui vull tornar als bàsics, als fonaments perquè la teva pàgina web posicioni: a l’elecció de les paraules clau.

Fes un estudi de paraules clau

El primer pas per poder seleccionar una bona paraula clau, és saber quines estan buscant el teu públic objectiu. I això ho pots saber a través d’un estudi de paraules clau.

En aquest estudi hauràs de tenir en compte, sobretot, dos factors: 

  • La mitjana del volum de cerques mensuals: és un número orientatiu de les cerques mensuals que se solen fer per cada paraula clau.
  • La dificultat: tenint en compte el nombre de competidors, l’autoritat d’aquests i uns quants factors més, és un percentatge que t’indicarà si és fàcil o difícil posicionar-la.

Per començar, fes una primera pluja d’idees de les paraules clau per les quals t’agradaria posicionar-te. A partir d’aquí, vés ampliant el llistat: busca a webs dels teus competidors, mira el teu panell del Google Search Console, utilitza eines com Keywrod Shitter o Answer the public… 

Construeix una llista per poder-la analitzar, posteriorment, amb eines especialitzades com Semrush o Ubbersuggest. 

Ja les tens? Ara toca mirar la llista i trobar aquelles paraules clau que tenen una dificultat baixa, i un volum de cerques prou interessant. I que encaixen amb el teu negoci, és clar.

El més probable és que, si estàs començant, hagis d’utilitzar les anomenades paraules clau long-tail. Són aquelles paraules clau més específiques, que tenen menys cerques, però que et seran més fàcils de posicionar.

4 tipus de paraules clau que has de tenir en compte

Segur que a mesura que facis l’estudi, t’adonaràs que hi ha paraules clau molt diverses. Això és per una de les característiques més importants que has de tenir en compte: la intenció de cerca. 

Com a intenció de cerca em refereixo al fet que hem de fer un esforç per entendre perquè l’usuari ha buscat aquesta paraula clau: si busca informació, si està comparant productes, etc. Depenent d’això, els teus continguts hauran d’anar enfocats d’una manera o una altra. 

Anem a veure alguns exemples.

Paraula clau informacional

S’utilitzen quan un usuari busca més informació sobre un tema concret, normalment d’un problema que vol solucionar. 

Les paraules clau informacionals són especialment interessants per a la nostra secció del blog, ja que són una oportunitat per posicionar la nostra marca quan l’usuari encara no és conscient que necessita els nostres productes o serveis. Així, ens descobreix i ens convertim en els seus referents.

Exemple: Com decorar la cuina.

Paraula clau transaccional

Són algunes de les paraules clau més competides, ja que s’utilitzen quan l’usuari ja està disposat a fer una transacció (contractació o compra).

Sobretot t’interessa utilitzar-les per dirigir l’usuari a la teva pàgina de vendes, és a dir, a la pàgina de serveis o a la categoria de producte.

Exemple: Contractar interiorista per a cuina.

Paraula clau navegacionals

En aquest tipus de paraula clau, hi sol haver el nom de marca. S’utilitza quan l’usuari no recorda l’URL directe de la pàgina que vol visitar, o vol arribar a un web molt concret.

Exemple: Llibreria Abacus.

Paraula clau comparativa

Abans de comprar, ens agrada comparar. Si l’usuari utilitza aquest tipus de paraula clau, és perquè busca testimonis, opinions i referències del que està a punt de comprar. 

En aquest cas, pots treballar una pàgina de testimonials al teu web o inclús col·laborar amb altres pàgines web perquè pengin ressenyes o opinions sobre el teu producte (sempre des de l’honestedat).

Exemple: opinions curs literatura infantil Cursiva.

La intenció de cerca és fonamental per als teus continguts

Per poder escriure contingut útil per a l’usuari, i que no marxin corrents un cop hagin accedit al web, és bàsic tenir en compte la intenció de cerca de la paraula clau. 

Un cop tinguis l’estudi de paraules clau, observa’l amb ulls estratègics i divideix-lo per les etapes per on passarà el teu usuari:

  • Informacional – Quan descobreix la teva marca.
  • Comparativa – Quan està considerant comprar-te.
  • Transaccional – Quan està a punt per convertir-se en client.

Ja saps, a partir d’ara vés molt més enllà del nombre de cerques de les teves paraules clau, i comença a crear contingut enfocat segons la intenció de cerca de l’usuari 😉

De mi blog a tu bandeja de entrada

Te aviso cuando publico algo nuevo y te entretengo con más consejos e historietas. What else?

Soy Rosa, enchantée

Me llamo Rosa Cools y soy SEO copywriter. ¿Conoces el término? Significa que escribo para gustar tanto a Google, como a los visitantes de tu web, blog o emails.

Especialmente, trabajo con psicólogos, médicos, pedagogos… Para ayudarles a captar más pacientes y alumnos.

¿Sobre qué quieres aprender hoy?

 ¿Te ha gustado?

Esto es solo una pequeña parte de lo que publico.

Lo mejorcito está en mi newsletter… ¿Nos vemos dentro?

Envío un nuevo correo cada semana con consejos sobre copy, SEO, contenidos e historias varias. Y te das de baja cuando te dé la gana. 

0 Comments

Submit a Comment

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *