Què és una estratègia de continguts i com t’ajudarà a tancar més vendes
03/22/2022
La teva pàgina web és casa teva digital, però perquè arribi gent necessitaràs definir-los amb l'ajuda d'una estratègia de continguts.

Ja fa alguns anys que se sent a parlar del màrqueting de continguts, de desenes de noves especialitzacions i de la importància de tenir un blog a la teva empresa. Però tot això, per a què serveix?

Si tens un negoci online o estàs intentant ficar la poteta al món digital, t’hauràs adonat que si només tens una pàgina web, els resultats no vindran sols. La teva pàgina web és la teva casa digital, que hauries de tenir ben cuidada i preparada per rebre convidats. Tot i això, perquè aquests convidats arribin necessitaràs desplegar molts més esforços. I aquests esforços els pots definir gràcies a una estratègia de continguts.

Què és una estratègia de continguts

Una estratègia de continguts és un document on s’especifica què, com, quan i per què una empresa crearà contingut per promocionar-se.

Amb la democratització d’Internet, aquest document ha agafat més envergadura, ja que les maneres d’arribar als teus clients potencials s’han multiplicat i s’han tornat bidireccionals. És a dir, abans podies planificar anuncis a la televisió i no rebre el feedback de les persones. No obstant això, ara pots pujar un nou contingut a Instagram i esperar la resposta dels teus seguidors.

Una estratègia de continguts pot (i ha de) tenir diversos objectius, però la seva funció principal és acompanyar el client potencial fins a la venda final. Per aquest motiu, cal:

  • Crear continguts que et donin visibilitat.
  • Crear continguts que eduquin al client.
  • I comptar amb continguts que t’ajudin a tancar la venda.

Ja fa algunes setmanes que al blog estem tractant aquest tema, així que t’he adjuntat els enllaços a articles que t’ajudaran a inspirar-te per crear la teva estratègia.

Els principals elements que hauries de tenir en compte són:

  • Quin és el teu client ideal, la persona que t’agradaria que et contractés o et comprés.
  • En quins canals et podràs posar en contacte amb ell o ella.
  • Quin tipus de continguts publicaràs.
  • Quins són els temes principals dels quals parlaràs.
  • Quin serà el teu to de marca.

I molts més elements, que t’ajudaran a tu i al teu equip a seguir una coherència pels diferents canals.

Per què hauries de tenir la teva pròpia estratègia de continguts

Tenir una estratègia de continguts és bàsic per promocionar la teva empresa a l’era digital. Els usuaris ja no busquen ser impactats per un anunci, sinó que tenen un paper proactiu en la cerca d’informació i en la relació amb les seves marques preferides. Aquest és el principal motiu pel qual hauries de comptar amb la teva estratègia: per posicionar-te a la ment dels teus clients potencials. Això no obstant, veurem cinc motius més pels quals hauries de començar a crear la teva estratègia.

Prepares al teu client potencial

Abans de comprar, un client s’ho sol pensar molt… I com més cara sigui la teva proposta, més s’ho pensa. Per rebatre les seves objeccions o seguir al seu radar, pots compartir amb el teu client contingut que l’entretingui o l’eduqui perquè et pugui conèixer millor. És normal que no et comprin a la primera de canvi: abans de casar-se amb tu, cal conèixer-te millor.

Filtres als clients

Un altre avantatge que té aplicar una estratègia de continguts és que pots filtrar els teus clients. D’aquesta manera, quan un client potencial arriba a l’equip de vendes, ja coneix què ofereixes, com el pots ajudar… La meitat de la feina està feta! I si algun client ha decidit no comprar-te després de llegir el contingut, és que no era el que estava buscant. Un client informat, un client feliç.

Et converteixes en autoritat al teu sector

Ofereixis serveis o productes, si crees contingut relacionat amb la teva oferta de manera constant, és molt probable que t’acabis convertint en una autoritat. Al cap i a la fi, demostres que saps del que parles i connectes amb les necessitats del teu públic.

Convertir-te en una autoritat no només t’ajudarà a estar al cap dels teus clients potencials quan necessitin la teva ajuda, també t’ajudarà a…

Pots pujar preus

I és que si ja has demostrat que ets l’empresa indicada per solucionar el problema del teu client i has creat un vincle emocional, podràs diferenciar-te com a marca de mitjà-alt rang i atraure clients més qualificats i que estiguin disposats a pagar més per la teva oferta. Tot i això, per arribar a aquest punt cal treballar una percepció positiva a llarg termini. No només del contingut, també de branding visual.

Reduïxes el cost d’adquisició de nous clients

I, finalment, en filtrar els teus clients potencials i arribar a nous gràcies a tenir continguts que et donin visibilitat, redueixes quant et costa adquirir nous clients.

De fet, si estàs començant en el màrqueting de continguts, al principi et semblarà que és una gran inversió: has d’arrencar les xarxes socials, el teu blog, potser el teu canal de YouTube… I encara ningú et coneix. Però si ets constant i fas una bona feina, a poc a poc veuràs que els resultats van arribant i que tindràs una biblioteca enorme de contingut que podràs reutilitzar.

Comença avui a planificar la teva estratègia de continguts

L’estratègia de continguts és la meva preferida perquè no només et permet donar-te a conèixer, sinó que pots guiar el teu client fins a la compra amb un esforç cada cop més petit. Encara que al començament sembli una tasca colossal, és qüestió de marcar-te petites metes que t’ajudin a arribar al teu públic.

Quan tinguis la teva estratègia de continguts clara, et recomano que la posis sobre paper i planifiquis el material dels tres mesos vinents. Per ajudar-te en aquesta tasca, he decidit compartir la plantilla que utilitzo amb els meus clients per planificar els articles del blog per guanyar visibilitat a Google. La vols aconseguir? Descarrega-la gratis al banner d’aquí a baix 🙂

De mi blog a tu bandeja de entrada

Te aviso cuando publico algo nuevo y te entretengo con más consejos e historietas. What else?

Soy Rosa, enchantée

Me llamo Rosa Cools y soy SEO copywriter. ¿Conoces el término? Significa que escribo para gustar tanto a Google, como a los visitantes de tu web, blog o emails.

Especialmente, trabajo con psicólogos, médicos, pedagogos… Para ayudarles a captar más pacientes y alumnos.

¿Sobre qué quieres aprender hoy?

 ¿Te ha gustado?

Esto es solo una pequeña parte de lo que publico.

Lo mejorcito está en mi newsletter… ¿Nos vemos dentro?

Envío un nuevo correo cada semana con consejos sobre copy, SEO, contenidos e historias varias. Y te das de baja cuando te dé la gana. 

0 Comments

Submit a Comment

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *