3 preguntes clau per escriure una pàgina d’inici que t’ajudi a vendre
05/31/2022
Estàs encallat? Descobreix 3 preguntes a tenir en compte per escriure una pàgina d’inici que converteixi els teus visitants en clients.

Estàs encallat intentant escriure la teva pàgina d’inici?

La pàgina d’inici sol ser una de les pàgines més importants. És la presentació i la primera impressió que causaràs a una nova persona que entra a la teva web.

Per això, és essencial entendre què és el que busca aquesta persona quan hi entra, quines són les principals preguntes que hauries de contestar i quin és l’objectiu final que hauries d’aconseguir (que, probablement, no és en el que estàs pensant). 

En aquest article, et vull explicar quins són els principals elements de la pàgina d’inici i què hauries de tenir en compte per escriure una home page que converteixi els teus visitants en clients.

Per cert, si estàs buscant com pots millorar els textos de venda de la teva marca, tinc un ebook especial on t’ensenyo els quatre punts clau que hauries de tenir en compte. Descarrega-te’l!

I si prefereixes veure aquest contingut en vídeo, aquí el tens:

Quina és la funció de la pàgina d’inici

Abans d’explicar-te els principals elements d’una pàgina d’inici, m’agradaria aturar-me en un punt molt important: quina és la seva funció principal?

La pàgina d’inici sol ser la porta d’entrada al teu univers de marca. En altres paraules, la persona que la visiti haurà de veure quin és el teu to, com et comuniques, quin és el teu branding visual (aquí el disseny també hi té un paper rellevant)…

Tenir la identitat verbal ben treballada també serà molt important, per saber com diferenciar-te. Ets més juvenil o seriós? Conservador o modern?

Però, sense dubte, el  més important serà, sobretot, contestar aquesta pregunta: 

“Què em pots oferir?”

És a dir, la persona quan arriba a la pàgina web vol saber què és el que tens tu que li pugui ajudar. 

I una altra pregunta clau, que també necessita la seva resposta serà “a qui et dirigeixes?”. Per exemple, et dirigeixes a mares emprenedores? A alts executis? A una parella que està passant per un mal moment, i necessita una teràpia conjunta?

El més rellevant és que la persona, en entrar a la teva pàgina d’inici, pugui sentir-se identificada i pensi “ets el professional que de veritat em podrà ajudar”. Ah! I això cal que ho aconsegueixis en els primers tres segons en el que accedeix a la pàgina web.

Sobretot, la gran pregunta que t’hauries de fer és: “quin és l’objectiu principal de la meva pàgina d’inici?”, “a on vull dirigir els usuaris?”. A la venda? No, el propòsit principal de la teva pàgina d’inici NO ÉS VENDRE. Però aprofundiré en aquest punt al final de l’article 🤭

3 preguntes per crear l’estructura ideal de la teva pàgina d’inici

A l’hora de crear l’estructura ideal de la teva pàgina d’inici, et proposo tres preguntes perquè sàpigues què hi va a cada apartat.

Capçalera: què hi ha aquí per a mi?

A la part de dalt de tot de la pàgina, coneguda com a capçalera o above the fold, hi hauria d’haver el missatge més important. Per què? Doncs perquè és el primer que veuran els teus usuaris (i potser, inclús, l’únic element). 

Normalment, en aquest apartat hi hauràs de posar el titular que definirà què tens per a ells. En altres paraules, caldrà que tinguis molt clara la teva proposta de valor i el teu públic. En resum, en aquest apartat hi hauràs d’incloure: 

  • Un titular – que cridi l’atenció i tracti de la preocupació principal del teu públic.
  • Un subtítol – on pot ampliar la informació d’aquest titular. 
  • Un botó o una crida a l’acció – que dirigeixi a la pàgina on vols portar al teu públic. Per exemple: “continua llegint”, “visita els meus serveis” o demanar-li l’objectiu més important de la pàgina d’inici, que aviat t’explicaré 😏

Cos: de veritat em pots ajudar?

Un cop la persona passa del primer impacte i continua llegint, vol dir que alguna cosa hi ha per a ell o per a ella. A partir d’ara passem al cos de la pàgina, que pot ser tan extens com ho necessitis. 

Per poder escriure aquest apartat, la pregunta clau és “de veritat em pots ajudar?”. No hi ha una norma fixa per contestar-la, però és interessant fer-ho a través de diferents tècniques. Per exemple:

  • Explica una història en què la persona se senti identificada. 
  • Llista els principals beneficis que aconsegueixes amb els teus serveis o productes.
  • Exposa quines són les problemàtiques més comunes en la que es troba la persona, i que tu pots ajudar a solucionar.

Tancament: per què hauria de confiar en tu?

Un cop la persona està enganxada llegint-te perquè veu que, de veritat, tu ets la persona que la pot ajudar, hi ha una altra pregunta que cal respondre: “per què hauria de confiar en tu?”.

Qui ets? Què has fet? Quins són els teus mèrits? L’objectiu d’aquest apartat és construir la confiança necessària perquè el lector cregui en tu.

👋 “Escolta, que encara que no em coneguessis, no sóc nou en això. Porto X anys treballant en el meu sector / m’he format amb els millors / he aparegut en aquests mitjans / he guanyat aquests premis / etcètera”. 

O la més interessant: “he ajudat a molts altres clients que estaven en la teva mateixa situació per poder millorar o solucionar el seu problema”.

Per exemple, pots explicar:

  • Quina ha sigut la teva experiència en el aquest camp.
  • Testimonials dels teus antics clients.
  • Mitjans de comunicació amb els que has col·laborat.
  • Els logotips dels teus millors clients.
  • Un petit resum explicant qui ets, què et motiva i perquè has muntat tot aquest sarau.

Altres elements de la teva pàgina d’inici

Està clar que aquests no són els únics elements, i que en pots afegir molt més per completar-la. 

Per exemple, hi ha moltes empreses que hi afegeixen els seus serveis. És un petit apartat en el qual expliques què ofereixes i quines opcions existeixen per treballar amb tu.

També hi ha alguns negocis que volen donar visibilitat al seu blog, i que al final de la seva pàgina d’inici hi afegeixen els seus últims articles o els més visitats.

L’objectiu nº1 de la teva pàgina d’inici

Una copywriter sempre paga els seus deutes. Per això, ha arribat l’hora de revelar quin és l’objectiu crucial que hauries d’aconseguir amb la teva pàgina d’inici. I, repeteixo, no és vendre.

L’objectiu més important de la teva pàgina d’inici és que el teu lector deixi el seu correu electrònic. Per què? Doncs perquè el que t’interessa és posar nom i cognoms a aquests usuaris anònims, que arriben des de Google, les xarxes socials o per recomanació. D’aquesta manera, tindràs el seu contacte per continuar construint una relació amb ell o ella.

Atenció! No només es tracta de recollir els correus electrònics, sinó que un cop els tinguis, hauràs d’enviar emails que puguin connectar amb les seves necessitats, et puguin conèixer més… Encara que et coneguin avui, potser no t’acabaran comprant fins al cap de 6 o 12 mesos.

En el moment de demanar el correu electrònic, no et limitis a dir “subscriu-te a la newsletter” o “apunta’t per saber les últimes novetats”. Crea un regal o alguna cosa per intercanviar, que sigui atractiva per al teu públic.

Per exemple, molts ecommerce donen un 15% de descompte a la teva primera compra. Si ofereixes serveis o tens una botiga online, també pots oferir un contingut didàctic relacionat amb el que vens. Una nutricionista, per exemple, podria oferir un test per saber si, realment, la teva alimentació és adequada.

Les normes hi són per ser trencades

Després de tot el que t’he explicat, vull deixar clara una cosa: les normes hi són per ser trencades! Potser trobaràs una pàgina que no segueix aquesta estructura, però que serà brutal.

Perfecte! La creativitat, en el copywriting, sempre hi té un paper molt important, per tal de convertir-te en una marca memorable. Tot i això, no oblidis les normes bàsiques i aquestes tres preguntes:

  1. Què hi ha aquí per a mi?
  2. De veritat tu em pots ajudar?
  3. Per què hauria de confiar en tu?

Si contestes aquestes tres preguntes, serà molt més fàcil que convencis a la persona que ha entrat a la teva pàgina d’inici.

Moltes gràcies per llegir aquest article! Espero que et sigui superútil. Abans de marxar, et recordo que en aquest enllaç et pots descarregar l’ebook on t’explico quatre conceptes clau per poder millorar els teus textos de venda.


Una forta abraçada! 😊

De mi blog a tu bandeja de entrada

Te aviso cuando publico algo nuevo y te entretengo con más consejos e historietas. What else?

Soy Rosa, enchantée

Me llamo Rosa Cools y soy SEO copywriter. ¿Conoces el término? Significa que escribo para gustar tanto a Google, como a los visitantes de tu web, blog o emails.

Especialmente, trabajo con psicólogos, médicos, pedagogos… Para ayudarles a captar más pacientes y alumnos.

¿Sobre qué quieres aprender hoy?

 ¿Te ha gustado?

Esto es solo una pequeña parte de lo que publico.

Lo mejorcito está en mi newsletter… ¿Nos vemos dentro?

Envío un nuevo correo cada semana con consejos sobre copy, SEO, contenidos e historias varias. Y te das de baja cuando te dé la gana. 

0 Comments

Submit a Comment

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *