8 elements a posar a la pàgina d’inici del teu web (amb exemples)
07/18/2021
Fer la pàgina d'inici d'una web és la típica tasca que postergues, però mereix una atenció especial. T'explico com pots crear la teva.

Decidir què posar en la pàgina d’inici d’un web és la típica tasca que postergues. Saps que és important, però no tens ni idea de què hauries de posar. Al final, acabes fent un còpia i enganxa de webs que t’agraden i dels teus competidors.

Creus que funcionarà en el teu negoci? El més probable és que no. La pàgina d’inici de la teva web es mereix una atenció especial, ja que és molt probable que sigui la primera impressió que tindrà el teu client de tu.

Avui t’explico els passos a seguir per crear una pàgina d’inici que converteixi i els 8 elements que hauries de tenir en compte.

Primer pas: defineix el teu objectiu

Abans de crear la teva pàgina web, saps què és el que vols aconseguir amb ella?

Hi ha negocis que volen tenir la seva pàgina web per… Tenir-la. Fan impacients el salt a la digitalització, i obren la seva pàgina web sense pensar en una posterior estratègia digital.

El resultat? Es conformen amb textos insípids que no els representen ni de lluny i que no els reporta els resultats que esperen. Si més endavant decideixen apostar per una estratègia de publicitat digital, se sorprenen de no obtenir els resultats que esperaven. Però, deixes clar què vols de l’usuari?

Per la meva experiència, he vist els dos extrems.

D’una banda, hi ha pàgines webs que entres i no saps què fer perquè no hi ha botons, no hi ha informació de valor. No hi ha res. Només textos genèrics que et deixen com un bacallà.

De l’altra, tenim el cas contrari. Pàgines webs que t’assenyalen com a mínim cinc camins diferents amb els botons.

A veure, l’important en un web és mantenir el focus en el teu objectiu més important. Digues, quin és?

● Que l’usuari faci una venda directa d’un producte.     

● Que ompli el formulari de contacte.     

● Que entri l’embut de vendes a través d’un lead magnet.     

Tot dependrà de la teva estratègia de màrqueting i del teu negoci.

Segon pas: coneix el teu públic

A qui et dirigeixes? La teva pàgina d’inici és un canal molt important de comunicació, que t’ajudarà a filtrar el públic a què et dirigeixes. No intentis vendre a tothom, centra’t en un perfil concret.

A l’hora de crear la teva pàgina d’inici, hauràs de tenir present a una persona que representi al teu públic ideal. I hauràs d’escriure com si ho estiguessis explicant a ella.

Pots preguntar-te:

● Quin és el principal problema que pots solucionar-li?     

● Com l’ajudaràs?     

● Quins “peros” li venen al cap?     

Coneix al mil·límetre què li preocupa i resol tots els dubtes a través dels teus textos.

Tercer pas: coneix-te a tu

Això és un bàsic, però si no et coneixes a tu, com comunicaràs què ets?

Abans de crear la teva pàgina d’inici, hauries de conèixer molt bé qui ets, què fas, com treballes, què vols transmetre… Si encara no ho tens definit, potser hauries de fer-te aquestes quatre preguntes clau abans d’oferir els teus serveis.

Els 8 imprescindibles per a la teva pàgina d’inici (amb exemples)

El benefici principal de la teva audiència

La teva pàgina web no va sobre tu. Tracta sobre com pots ajudar a qui et llegeix. El primer que el teu lector hauria de veure a la teva pàgina web no és qui ets o què fas, sinó com pots ajudar-lo.

Així que no t’ho guardis per a tu: destaca el benefici més gran que viurà el teu públic.

Pregunta: Quin és el principal benefici que tindrà el teu client ideal quan provi el teu producte o servei?

Descripció curta del teu producte o servei

Quan ja has captat la seva atenció, aprofita per explicar amb claredat a què et dediques. Hauries de ser capaç de dir-ho en una frase. Curta. Concisa. Aquí no valen ambigüitats, ni formes poètiques. D’un simple cop d’ull, li ha de quedar clar al teu visitant sobre què tracta el teu negoci.

Pregunta: Pots descriuré en una frase què ofereixes?

Exemple: Lucía Jiménez Vida utilitza “més vida” per representar el principal benefici del seu públic: aprendre a organitzar el temps per viure millor. A més, descriu de manera concisa què ofereix i a qui: “productivitat i hàbits per a dones ocupades”.

Exemple benefici i descripció curta

La teva proposta de valor

Aquest punt pot barrejar-se amb l’anterior, ja que és el que et diferencia de la competència. Què tens d’especial perquè es quedin amb tu? Pot ser un format únic, un servei d’urgència o els valors que envolten a la teva marca.

Pregunta: Pots explicar-me què és el que et diferencia de la teva competència?

Exemple: En el cas de Brava Fabrics, destaquen la seva potent proposta de valor amb una secció sencera dins de la seva pàgina d’inici:

Ejemple proposta de valor de Brava Fabrics.

Una crida a l’acció

I sí, he dit només un. Com t’explicava en el primer pas, tenim tendència a posar massa crides a l’acció. La teva pàgina d’inici hauria de reiterar què és el que vols aconseguir de l’usuari.

És el teu objectiu principal. I has d’anar a mort amb ella.

Aquesta crida a l’acció es troba en un botó que destaqui, amb un color complementari o fletxes. El més important és que sigui molt fàcil de llegir. I que es repeteixi en diversos punts de la teva pàgina d’inici, és clar.

A més, depenent del que ofereixes s’estila molt posar la crida a l’acció en primera persona. I si pots relacionar-ho amb el titular de la teva pàgina, molt millor. D’aquesta manera, tindràs un text rodó que generi un impacte major a l’usuari. Per exemple: “Sí, m’apunto” o “sí, vull aconseguir resultats amb la meva web”.

Pregunta: Quin és el teu principal objectiu i com ho transmets amb la teva crida a l’acció?

Exemple: El principal objectiu de Joan Marco, redactor especialitzat en el sector turístic, és que l’usuari entri en el seu embut de vendes. Per això, remarca diverses vegades el seu lead magnet :

Exemple crida a l'acció de Joan Marco.

El lead magnet

Tinguis una marca personal o un ecommerce, hauries de començar a fer més gran la teva llista de correu. Allà és on podràs mantenir una relació més propera amb els teus seguidors.

Per això, hauries de tenir preparat un lead magnet que interessi i ajudi al teu públic. Pot ser un ebook, un àudio, un test, un descompte… Mentre estigui relacionat amb el teu servei i ajudi al teu client ideal, tot s’hi val.

No oblidis destacar-ho en la teva pàgina d’inici, per seguir augmentat la llista de correu, encara que no sigui el teu objectiu principal.

Pregunta: El teu lead magnet està relacionat amb el principal problema del teu client ideal i amb el teu producte o servei?

Exemple: Un lead magnet no sempre ha de ser un contingut. En el cas de Freshly, és un descompte del 15%.

Exemple de Lead magnet de Freshly.

Testimonis: transmet confiança i autoritat

Quan escriguis la teva pàgina d’inici no oblidis que la persona que t’està llegint no et coneix.

Abans de comprar, has de demostrar que poden confiar en tu. La forma més fàcil i (gairebé) obligatòria de fer-ho és a través de testimonials. Demana als teus clients que t’expliquin com ha estat la seva experiència amb tu i no l’amaguis. Recopilar testimonis hauria de ser una de les teves tasques més importants.

Però no sempre tenim testimonis. Si és el teu cas, que no t’entri el pànic. Et comparteixo algunes idees per transmetre confiança i autoritat:

  • Inclou una garantia en el teu producte.     
  • Utilitza frases cèlebres de personatges del teu sector.     
  • Si has aparegut en mitjans de comunicació, destaca els seus logos.     
  • Inclou casos d’èxit amb mètriques.     

Encara que no tinguis testimonis, aposta per altres vies. A la venda, la confiança ho és tot.

Pregunta: Inclous a la teva pàgina web testimonials o altres elements que transmetin confiança?

Exemple: La Consultoria Digital de Geni Ramos té a la seva pàgina d’inici els logos dels seus clients més destacats.

Exemple autoritat de La Consultoría Digital.

 Capçaleres

Aquí sortirà la meva part SEO, per recordar-te que no t’oblidis de fer servir capçaleres.

D’una banda, t’ajuden a estructurar millor el text de la teva pàgina d’inici i a fer-la més agradable. A més, si aprofites les capçaleres, pots posicionar paraules clau relacionades amb els teus serveis.

Tots hi sortim guanyant, oi?

Pregunta: En les capçaleres, ¿fas servir paraules clau relacionades amb el teu negoci?

Un breu “sobre mi” amb una foto o un vídeo de tu

Tornant a la confiança, saps la importància que tenen les fotos a les webs?

Personalment, el tema de les fotos és una qüestió em costa molt. Sempre he preferit estar darrere de la càmera, abans que davant. Però des que vaig començar Renoi, he hagut d’empassar-me la vergonya i m’he adonat l’important que és, literalment, donar la cara.

Encara que treballis sota una marca (com és el meu cas), la majoria de persones volen saber qui hi ha darrere. Sobretot a Internet, on tot sembla molt més impersonal. Si treballes amb productes físics, també pots incloure fotografies on es vegin persones utilitzant-los.

Les fotografies transmeten humanitat, proximitat i confiança. No les subestimis.

Pregunta: La teva pàgina d’inici, ¿té fotografies de tu o dels teus productes amb persones?

Exemple: Aleyda Solís, consultora SEO, destaca en les seves capçaleres algunes paraules clau que la representen. Així informa tant a Google, com als usuaris en què es dedica. A més, l’acompanya amb una foto personal que transmet molta autoritat.

Exemple capçalera d'Aleyda Solís

Per on començo amb la meva pàgina d’inici?

D’acord, ara ja coneixes els elements que t’ajudaran a crear una pàgina d’inici que converteixi. Però, ¿per on hauries de començar?

La meva recomanació és que no t’ho pensis gaire i et llancis a la piscina. Crear uns textos efectius per a la teva pàgina web comporta temps, investigació i reflexió. Encara que siguin “poques paraules”, no pot fer-se en poques hores:

1) Comença per respondre les preguntes que et plantejo en aquest article per reunir la informació necessària. Segurament acabaràs amb un munt de fulls desordenats.    

2) Quan tinguis la informació, “acobla” les parts, tenint en compte la coherència del text. D’aquesta manera, tindràs una primera estructura per treballar-hi.

3) Un cop el tinguis, revisa i acaba de polir algunes parts. I així ja tindràs una pàgina d’inici amb els elements bàsics per transmetre confiança i generar resultats.    

No obstant això, no oblidis que per fer una bona pàgina d’inici el primer pas serà conèixer tant al teu públic, com a tu mateix. I ara? Ja és només qüestió de dedicar-li temps a investigar i a escriure.

Ja ho tens tot preparat per escriure la teva pàgina d’inici? M’encantaria que compartissis amb mi els resultats en els comentaris.

Una abraçada!

De mi blog a tu bandeja de entrada

Te aviso cuando publico algo nuevo y te entretengo con más consejos e historietas. What else?

Soy Rosa, enchantée

Me llamo Rosa Cools y soy SEO copywriter. ¿Conoces el término? Significa que escribo para gustar tanto a Google, como a los visitantes de tu web, blog o emails.

Especialmente, trabajo con psicólogos, médicos, pedagogos… Para ayudarles a captar más pacientes y alumnos.

¿Sobre qué quieres aprender hoy?

 ¿Te ha gustado?

Esto es solo una pequeña parte de lo que publico.

Lo mejorcito está en mi newsletter… ¿Nos vemos dentro?

Envío un nuevo correo cada semana con consejos sobre copy, SEO, contenidos e historias varias. Y te das de baja cuando te dé la gana. 

0 Comments

Submit a Comment

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *