5 tipus de continguts per guanyar visibilitat
03/01/2022
Vull compartir amb tu 5 tipus de continguts que us ajudaran a guanyar visibilitat per a la vostra marca, a curt i llarg termini.

En una estratègia de continguts, cal tenir en compte diferents tipus de continguts per a cada etapa de compra del teu client potencial. En aquest article tractarem 5 tipus de continguts que t’ajudaran a guanyar visibilitat.

Diuen que abans que una persona et contracti o et compri, necessita haver tingut almenys set contactes amb la teva marca. Altres pugen l’aposta a nou. Sigui com sigui, és clar que per poder convèncer un client necessites crear diferents tipus de contingut perquè primer et descobreixi, després et conegui i, finalment, confiï en tu i es faci efectiva la venda.

Per guanyar visibilitat, ho pots fer de moltes maneres. Avui vull compartir amb tu cinc dels continguts que funcionen millor perquè el teu públic objectiu et conegui.

Entrevistes

Una manera excel·lent per donar-te a conèixer és tancant col·laboracions amb altres professionals que tinguin un públic similar al que et vols dirigir. Encara que no sigui competència directa, sovint trobem professionals que es dirigeixen al teu mateix públic. Per exemple, si tens una floristeria i vols impactar les núvies que es casen durant la temporada següent, pots fer una entrevista amb una wedding planner.

La idea és aconseguir una col·laboració amb un altre professional que t’hi presenti. D’aquesta manera, a més de donar visibilitat, et transmetrà la seva autoritat. També pots pactar altres estratègies com intercanviar les vostres llistes de correu per a un esdeveniment especialment.

Guestposts en blogs de més abast

Similar a les entrevistes, un altre tipus de contingut que pots crear per donar-te a conèixer és un guestpost en un mitjà especialitzat o amb un blocaire reconegut. D’aquesta manera, no només aconseguiràs que et coneguin, sinó que el teu article estarà posicionat durant anys i, com a consell extra, podràs aconseguir un enllaç extern a teu blog. Aquest enllaç t’ajudarà a posicionar millor la teva pàgina web a Google. Per això, és important que no oblidis treballar aquest tipus de col·laboracions al llarg del temps per cuidar la teva presència digital.

Continguts virals

Un altre tipus de contingut que us ajudarà a guanyar molta visibilitat són els continguts virals. Ara tenim la sort de viure l’auge dels Reels i TikTok, que et permeten arribar a moltes més persones. No hi ha una fórmula màgica, però com a publicista et puc donar algun consell: fixa’t en les tendències del moment i uneix-te a elles… Però trencant el patró amb una idea original!

Accions creatives o solidàries

D’altra banda, un contingut viral no només són vídeos de gatets o de balls… També pots crear un contingut que sigui molt fàcil de compartir per a la teva audiència. Per exemple, fer una acció creativa al centre de la ciutat de la teva regió, convidar les teves alumnes a un brunch o enviar un paquet especial a les persones amb qui t’agradaria treballar. La clau per ser visible és sorprendre, i per sorprendre toca deixar anar la imaginació.

Respon dubtes al teu blog o canal de YouTube

I, per descomptat, una gran manera de guanyar visibilitat és treballar a consciència la teva estratègia de continguts a llarg termini. Per posar-la en pràctica, et recomano que facis servir el teu bloc o un canal de YouTube. Per què? Doncs perquè aquestes plataformes et permeten posicionar el contingut i tenir visibilitat al llarg del temps. És a dir, no només et podran trobar avui (com passa a xarxes socials com Instagram o LinkedIn), sinó que tindràs visibilitat fins i tot d’aquí a un any, cinc o deu.

Quin és el millor contingut per guanyar visibilitat?

Al meu entendre, el millor contingut és amb el que et sentis a gust. Pots començar a generar una biblioteca de continguts a través del blog, mentre vas fent algunes entrevistes. O pots anar a totes i fer-la grossa amb una acció viral.

Sigui quin sigui el camí que decideixis, la meva recomanació és que puguis combinar tant la creació de contingut que es posicioni com muntar un sidral de tant en tant. Amb el contingut evergreen, treballaràs la teva notorietat de marca i la confiança a llarg termini amb els teus clients potencials. En canvi, amb les accions virals, et posicionaràs més de pressa i de manera més profunda.

Si vols començar a guanyar visibilitat, dóna-li al coco i fes alguna acció inesperada! I, de manera paral·lela, comença a cuidar el blog per aparèixer just quan el teu públic més ho necessiti.

I si vols començar a organitzar els teus articles per saber què publicar cada setmana, et regalo la meva plantilla amb el calendari editorial que utilitzo amb els meus clients per assegurar-nos que els continguts segueixen una estratègia que t’ajudi a augmentar la teva visibilitat.

De mi blog a tu bandeja de entrada

Te aviso cuando publico algo nuevo y te entretengo con más consejos e historietas. What else?

Soy Rosa, enchantée

Me llamo Rosa Cools y soy SEO copywriter. ¿Conoces el término? Significa que escribo para gustar tanto a Google, como a los visitantes de tu web, blog o emails.

Especialmente, trabajo con psicólogos, médicos, pedagogos… Para ayudarles a captar más pacientes y alumnos.

¿Sobre qué quieres aprender hoy?

 ¿Te ha gustado?

Esto es solo una pequeña parte de lo que publico.

Lo mejorcito está en mi newsletter… ¿Nos vemos dentro?

Envío un nuevo correo cada semana con consejos sobre copy, SEO, contenidos e historias varias. Y te das de baja cuando te dé la gana. 

0 Comments

Submit a Comment

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *