5 tipus de continguts que t’ajuden a vendre
03/15/2022
Moltes vegades ens oblidem de crear el contingut adequat per arribar a la venda. És en aquesta part quan entra en joc el copywriting.

Ah, la venda! El pas més important de tot el procés. I és que la facturació sol ser l’indicador més clar sobre la salut del teu negoci. Al màrqueting en línia, també hi ha alguns continguts específics per a aquesta part del camí del consumidor que t’ajudaran.

La venda és probablement el teu objectiu principal (tret que el teu objectiu sigui crear un moviment), però moltes vegades ens oblidem de crear el contingut adequat per arribar a un acord. Si has fet els teus deures i la persona t’ha descobert i l’has educat, ja tindràs molt de guanyat. No obstant això, en aquesta part és quan entra una disciplina molt important del màrqueting: el copywriting.

Si ho apliques de manera correcta, el copywriting t’ajudarà a crear contingut que endevini la tecla i que t’ajudi a convèncer el teu potencial comprador. Com? Doncs a través de desencadenants mentals, estructures que guien la persona, storytelling… Hi ha moltes tècniques que entren en joc, però el més important és entendre què motiva la persona a fer el pas. Si vols saber una mica més sobre copy per aplicar-lo al teu negoci, al final d’aquest article té un petit regal que t’ajudarà a complir-lo 🙂

La teva pàgina de vendes

El primer element que hauríeu de treballar és la pàgina de vendes. Consisteix en una pàgina de la teva web (o fins i tot un word) on presentes la teva oferta, perquè la persona decideixi si és el que necessita o no.

Però, és clar, no es tracta d’escriure una cosa informativa, com en els continguts educatius. En aquest cas, has de treure el teu as a la màniga i treballar els textos fins a l’última coma.

No expliquis les característiques del producte, si no quin benefici rebrà el client. Abans de posar-te a escriure, estudia què és el que importa al teu client (el seu problema principal que pots solucionar) i fica el dit a la nafra en els teus textos. Tens més consells sobre com escriure una pàgina de venda efectiva a aquest article.

La teva seqüència de correus de benvinguda

La seqüència de correu de benvinguda és una de les grans oblidades. Si et preguntes què és, bàsicament és el missatge de benvinguda que reps en subscriure’t a una newsletter. Tot i això, la majoria d’empreses se solen quedar amb el missatge automàtic del seu CRM… Error!

Aquest missatge és el primer contacte que tens amb el client potencial. Més enllà de donar-li la benvinguda com un robot, pots aprofitar-ho per crear un o més missatges perquè comenci a acostumar-se a tu. A més, pots crear seqüències (més d’un missatge) on et presentis, expliquis com pots ajudar-lo, empatitzes amb ell… I, aquí ve el plot twist, pots enllaçar aquesta seqüència de benvinguda amb una de venda. Per què esperar si la persona potser ja està interessada a solucionar el problema?

El teu guió de venda

Si ofereixes serveis, quan tens una reunió amb un client potencial, també hauries de considerar la teva reunió com una peça de contingut. En realitat, és un dels continguts més ben treballats per grans empreses com HubSpot o Rock Content.

Per això, si notes que pocs dels teus potencials clients acaben contractant-te després de la primera reunió (i estàs molt segur que la teva oferta és bona), potser hauries de revisar el teu guió de venda. De nou, utilitza els desencadenants mentals a la teva estructura. Per exemple, al teu pressupost pots incloure qui ets, testimonis, casos d’antics clients que van ser un èxit… Has de demostrar que tu vals el preu que demanes. L’altra persona no et coneixerà de res.

Si creus que necessites potenciar les reunions amb prescriptors, obre un document en blanc i comença a estructurar el teu guió de venda com si escrivissis la teva pàgina de vendes: que quedi tot clar.

Casos d’estudi

Un altre tipus de contingut que funciona molt bé, sobretot per incitar la venda a persones que potser no s’han posat en contacte amb tu són els casos d’estudi. Tothom pot dir que és bo, però pocs ho poden demostrar.

Si tens experiència al sector, no t’oblidis de crear una secció a la teva pàgina web on presentis casos d’estudi. Fins i tot et recomano que generis un mini-dossier presentant el cas, que la persona interessada podrà descarregar-se. D’aquesta manera, et serà molt més fàcil saber si realment pot arribar a ser un client potencial en un futur.

Testimonials

I, per acabar, no em volia deixar la cirereta del pastís: els testimonials. Compartir què opinen altres persones que han treballat amb tu és allò que t’ajudarà a acabar de convèncer el teu potencial client, sobretot si treballes en un sector concret i aconsegueixes un testimonial d’un referent.

En definitiva, és un dels elements més importants que hauries de tenir en compte al teu flux de treball. Quan acabis de treballar amb un client que ha quedat satisfet, automàticament demana-li el seu testimoni.

Si vols aprendre a construir un bon testimonial, al final d’aquest article et regalo un quadern amb exercicis on t’explico el pas a pas 🙂

Els miracles en les vendes no existeixen

O sí, però molt comptades vegades. Encara que tinguis moltes ànsies de vendre, recorda que no només importa el contingut de venda final, sinó que també hauries de treballar els continguts de les altres fases del camí del comprador: d’una banda, visibilitat perquè et descobreixin o et recordin; de l’altra, contingut educatiu, perquè el client ja arribi educat i sàpiga perfectament què és el que necessita.

No obstant això, si vols tancar més vendes, et recomano que comencis a preparar per endavant aquest tipus de materials que t’ajudaran a convèncer el teu client potencial.

Com t’he promès, pots descarregar-te el meu ebook “4 millores que pots aplicar avui mateix als continguts del teu negoci digital” fent clic al banner. Espero que ho gaudeixis!

De mi blog a tu bandeja de entrada

Te aviso cuando publico algo nuevo y te entretengo con más consejos e historietas. What else?

Soy Rosa, enchantée

Me llamo Rosa Cools y soy SEO copywriter. ¿Conoces el término? Significa que escribo para gustar tanto a Google, como a los visitantes de tu web, blog o emails.

Especialmente, trabajo con psicólogos, médicos, pedagogos… Para ayudarles a captar más pacientes y alumnos.

¿Sobre qué quieres aprender hoy?

 ¿Te ha gustado?

Esto es solo una pequeña parte de lo que publico.

Lo mejorcito está en mi newsletter… ¿Nos vemos dentro?

Envío un nuevo correo cada semana con consejos sobre copy, SEO, contenidos e historias varias. Y te das de baja cuando te dé la gana. 

0 Comments

Submit a Comment

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *