5 tipus de continguts per educar els teus futurs compradors
03/08/2022
Si tens un negoci digital, no oblidis crear els continguts educatius que t'ajudaran a mantenir una relació amb la teva audiència.

Per tancar una venda, cal que el client sàpiga què està comprant i, sobretot, que confiï en tu. Si tens un negoci digital, no oblidis crear els continguts que ajudaran els teus clients potencials a entendre què fas per tancar la venda.

Els continguts educatius solen ser els grans oblidats a l’estratègia de contingut d’una empresa. És normal que vulguis enfocar-te a la conversió, però per poder tancar més vendes i amb clients de més qualitat, et recomano que comencis a invertir part del teu temps a crear continguts que valguin la pena.

En aquest article, veurem algunes idees perquè puguis començar a aplicar-les a la teva marca. No obstant això, no oblidis que tot contingut hauria d’estar dins una estratègia alineada amb els teus objectius de negoci. A punt? Som-hi!

Articles i vídeos educatius

Havia de començar amb el clàssic, ja que treballar un blog o canal de YouTube és una gran manera de donar-te a conèixer i demostrar que ets una enciclopèdia errant. Què és el primer que sols fer quan tens un problema? El més probable, és que recorris a Google per demanar-li auxili. Doncs com tu, milions de persones al dia fan aquesta acció (tant a Google, com a YouTube).

No obstant això, aquí no val crear un bloc al tuntún, sinó que ha de tenir una estructura, certa lògica entre els articles i, sobretot, tenir clar quina és la paraula clau amb què vols que et trobin. I la millor manera d’organitzar-ho és mitjançant un calendari editorial.

Webinars

Encara que també es poden considerar un contingut dirigit a la venda, la veritat és que la primera part d’un webinar sol ser molt educativa. Vaja, la gran majoria de vegades sol ser una classe online sobre un tema molt concret.

No obstant això, si has aconseguit retenir l’atenció d’una persona durant 30 o 40 minuts, et resultarà molt més fàcil que pari atenció a l’hora de vendre-li un servei. Per això, si dediques temps a preparar un webinar per educar el teu públic, també el pots aprofitar per presentar la teva oferta o explicar-la més tard en una seqüència per correu.

Infografies

Les pots utilitzar al teu bloc, a les teves xarxes socials o fins i tot vendre-les com a pòsters. Una infografia és una manera visual d’organitzar la informació molt atractiva. D’una ullada, la persona recorda els temes més importants del contingut. Encara que pugui suposar una mica més de temps, crear infografies et distingirà de la teva competència.

I, a més, la meva part SEO em recorda que és una molt bona manera d’aconseguir enllaços d’altres pàgines web perquè l’autoritat de la teva web pugi, i Google et tingui en millor consideració. Si tens pressupost o les habilitats i el temps suficients per crear-la, no desestimis incloure infografies als teus continguts.

Conferències

Conferències? Doncs sí, una altra manera estupenda de poder educar si parles bé en públic és convertint-te a conferenciar-te. L’escenari té alguna cosa especial, i és que en tenir tan de prop la persona que parla és més fàcil aconseguir una connexió amb ella. L’energia flueix més que no pas entre pantalles. Per això, si saps que a la teva zona es fan conferències sobre la teva temàtica, no dubtis a presentar-te. Aquest tipus de contingut funciona sobretot si el teu públic és B2B.

Formació online

I, finalment, què més educatiu hi pot haver que una formació? Una altra opció una mica més laboriosa, però amb grans resultats és crear una formació online gratuïta, en què els usuaris es puguin inscriure si cedeixen el seu correu electrònic.

Fins i tot hi ha persones que l’ofereixen de pagament a un preu mínim per poder classificar si aquest contacte val o no la pena. Aquesta estratègia es diu trip ware, i en un futur en parlarem al bloc. Si t’interessa que t’avisi quan publiqui aquest article, et recomano que t’apuntis al meu newsletter.

Que no t’espanti la idea que hagis de fer un megacurs. La meva recomanació és que facis una formació curta i introductòria, on la gent s’enganxi. Això no només val per a infoproductors o persones que ofereixen serveis. Si tens un ecommerce, també pots buscar un tema que interessi als teus compradors per aconseguir el seu correu electrònic. Per exemple, m’encanta el cas de la marca de cafè d’especialitat San Jorge, que van crear un curs sobre com preparar el teu cafè. Directe al gra (mai millor dit).

Abans de la venda, no t’oblidis d’educar

Educar al teu públic et pot semblar una tasca colossal al principi, però val la pena per tots els seus beneficis:

  • Et guanyes la confiança dels teus clients potencials.
  • T’assegures que les persones que et demanin pressupost estiguin informades.
  • T’arriben propostes de més qualitat.
  • Et posiciones com a autoritat dins del teu sector.
  • Per tant, pots pujar els teus preus.
  • T’assegures de tenir una font de nous contactes que podràs treballar a email màrqueting.
  • Pots fins i tot explorar una nova línia de negoci amb els infoproductes.

I un llarg etcètera. Potser aquí sortirà la meva part més pedagògica, però més enllà de tenir més resultats, educar el teu públic em sembla una manera bonica de democratitzar el coneixement i millorar entre tots la vida dels altres.

El primer pas per tenir coherència a la teva estratègia de continguts és crear un calendari editorial. Si vols començar a planificar els continguts del teu blog, vull regalar-te la plantilla que utilitzo amb els meus clients perquè puguis tenir clar quins continguts utilitzaràs durant el semestre vinent. Descarrega-te-la seguint aquest banner 🙂

De mi blog a tu bandeja de entrada

Te aviso cuando publico algo nuevo y te entretengo con más consejos e historietas. What else?

Soy Rosa, enchantée

Me llamo Rosa Cools y soy SEO copywriter. ¿Conoces el término? Significa que escribo para gustar tanto a Google, como a los visitantes de tu web, blog o emails.

Especialmente, trabajo con psicólogos, médicos, pedagogos… Para ayudarles a captar más pacientes y alumnos.

¿Sobre qué quieres aprender hoy?

 ¿Te ha gustado?

Esto es solo una pequeña parte de lo que publico.

Lo mejorcito está en mi newsletter… ¿Nos vemos dentro?

Envío un nuevo correo cada semana con consejos sobre copy, SEO, contenidos e historias varias. Y te das de baja cuando te dé la gana. 

0 Comments

Submit a Comment

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *