Select Page
Quin tipus de contingut has de crear per al teu embut de vendes (amb infografia)
Rosa Cools

Sabem que en el màrqueting de continguts compartir informació de valor per a l’usuari és fonamental. Però és fàcil caure en l’error de fer-ho sense una estratègia premeditada. De fet, és molt habitual que a l’hora de treballar els continguts de la teva marca et fixis només en una etapa de les fases del comprador, sense aprofitar el potencial d’utilitzar l’embut complet.

Potser poses un gran esforç en les teves xarxes socials i en el teu blog. Però com a resultat tens un gran volum de trànsit que no converteix.

O, al contrari, has treballat molt bé una seqüència d’emails per convèncer als teus clients, però no tens cap lead magnet perquè se subscriguin.

Cal trobar un equilibri. En aquest cas, en les tres etapes de l’embut de vendes.

Si estàs aquí, probablement és perquè:

  1. T’estàs plantejant crear el teu propi embut de vendes.
  2. No saps per què el teu embut no funciona.
  3. No tens ni idea sobre què t’estic parlant. Sigues benvingut i descobreix el fantàstic món dels funnels!

Què és un funnel o embut de vendes?

Comencem pel principi…

Un embut de vendes, o funnel de vendes, és un procés dissenyat per acompanyar a un usuari fins que es converteix en client amb contingut clau segons el seu grau de consciència. Perquè una persona t’acabi comprant, no és necessari que s’alineïn els astres, però comptar amb una estratègia especialment dissenyada per acompanyar al teu client ideal, ajuda.

S’anomena “embut” perquè de manera natural hi haurà usuaris que abandonaran el procés de compra… Però t’asseguraràs que el màxim possible arribin al botó de “contractar”.

Abans de construir el teu embut de vendes, però, et recomano que et plantegis les quatre preguntes que t’has de fer per vendre els teus serveis, i assegurar-te així uns bons fonaments per a la teva estratègia.

Tobogan de vendes.
Tots preferiríem que es digués “tobogan de vendes”.

Un contingut diferent per a cada etapa del teu embut

En un embut de vendes, el contingut és clau. Has de saber què dir, com dir-ho i, sobretot, quan dir-ho. De fet, és la gràcia dels funnels! Depenent del nivell de consciència que té el teu contacte (lead), pots treballar un missatge o un altre. Gràcies a això, podràs acompanyar a l’usuari perquè cada cop prengui més consciència de per què ets l’opció ideal per solucionar el seu problema.

Podem dividir l’embut de vendes en tres etapes principals, segons el seu objectiu:

  1. TOFU (Top-of-the-funnel): En aquesta fase, els usuaris no saben ni qui ets, però tens algun contingut que els hi ha agradat.
    Objectiu: Atraure la màxima quantitat d’usuaris possibles, amb contingut vinculat als interessos dels clients que vols atraure.
    Tipus de contingut: infografia, social media, podcast, articles al blog.

  2. MOFU (Middle-of-the-funnel): Ja et coneixen, i estan considerant si ets una bona opció per a ells.
    Objectiu: Empatitza amb les seves necessitats i emfatitza el problema que pots solucionar.
    Tipus de contingut: ebooks, guies, calculadores, estudis, testimonials.

  3. BOFU (Bottom-of-the-funnel): Estan a un pas de convertir-se en els teus clients. Aprofita per resoldre els dubtes que tinguin relacionats amb els teus serveis.
    Objectiu: Demostrar que el teu servei és el que necessiten.
    Tipus de contingut: Casos d’èxit, demostració, informació sobre serveis, testimonis.

Crea sempre contingut de valor i adequa’l al moment per on passa el teu futur client.

Tingues sempre present quin tipus de contingut hauràs de crear per a cada etapa del teu embut de vendes.

Aquí tens la infografia promesa. Descarrega-te-la, imprimeix-la, guarda-la a preferits… I utilitzar-la sempre que ho necessitis! 👇

Infografia: tipus de contingut segons l'etapa del teu embut de vendes.

P.D: Vols compartir la infografia? Estaré infinitament agraïda si enllaces aquest article 😉

0 Comments

Submit a Comment

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *